Peugeot i nowy hypercar Le Mans. Dyrektor firmy uchyla rąbka tajemnicy

Peugeot i nowy hypercar Le Mans. Dyrektor firmy uchyla rąbka tajemnicy

Peugeot-Rebellion-2

Podaj dalej

Kolejni producenci zaczynają przygotowania do nadchodzących mistrzostw świata WEC w 2022 roku.

Peugeot oficjalnie ogłosił wejście we współpracę z zespołem Rebellion Racing. Zaprezentował także wizję swojego hypercara, który wystartuje w Le Mans 2022.

Wydarzenie miało miejsce na Twitterze firmy.

Wygląd zaprezentowanego samochodu doskonale wpasowuje się w kanon samochodów startujących w wyścigach wytrzymałościowych. Nie ma jednak pewności, że nowy zespół będzie ścigać się właśnie takich pojazdem. Trzeba pamiętać, że przed nami w dalszym ciągu dwa lata, a przez ten czas jeszcze wiele może się zmienić. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zmiany są nawet bardziej niż pewne. Trzeba przyznać, że wygląd samochodu Peugeot robi wrażenie i na pewno nie odstaje od konkurencji.

Peugeot wycofał się z tej serii wyścigów w 2011 roku. Ogłoszony w połowie listopada powrót jest dość sporym zaskoczeniem.

– Jestem bardzo podekscytowany perspektywą wykorzystania umiejętności i pasji mojego zespołu w tym projekcie” – powiedział wówczas dyrektor PSA Motorsport Jean-Marc Finot.

– To nowe wyzwanie, ale wiem, że nasi eksperci do niego, po raz kolejny pokażą swoją wolę zwycięstwa z zespołami finansowanymi przez inne marki. Napędza ich wieloletnie doświadczeniem w mistrzostwach FIA i głód sukcesu”.

Nowe przepisy wchodzące w życie w 2022 roku będą stanowiły świetną okazję do przetestowania nowinek technologicznych także w dziedzinie ogumienia. Wprowadzenie klasy hypercarów otwiera nowe drzwi dla oficjalnego dostawcy opon cyklu World Endurance Championship, firmy Michelin, która sprawdza swoje ogumienie niemal w każdej dziedzinie motosportu. Jeden z produktów francuskiej firmy, model Pilot Sport 4S, jest kopią opony z Formuły 1 dostosowaną do cywilnych samochodów.

Pilot Sport 4S: Technologia z Formuły E

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News