Radosław Typa niczym feniks z popiołów powrócił w tym roku na trasy RSMP i po pożarze, który miał w 2015 roku, wywalczył mistrzowską koronę.
Rywalizacja wśród załóg aut z napędem na jedną oś w tym roku była niezwykle zacięta i przed rozpoczęciem sezonu spokojnie można było wymienić kilku faworytów do końcowego triumfu. Zmagania rozpoczęły się na trasach Rajdu Rzeszowskiego, który pewnie wygrali Szymon Cieślak i Paweł Pochroń. Ponad 40 sekund do zwycięzców stracili Maciej Lubiak i Tomasz Borko. Trzecie miejsce w powrocie na odcinki mistrzostw Polski po pięcioletniej przerwie wywalczył Radosław Typa, którego pilotował Szymon Gospodarczyk.
Czytaj też: Udana lekcja Huttunena, czyli sprinterski sezon RSMP za nami
Rajd Śląska – FWD pogodzone przez BMW
Na Rajdzie Śląska załogi, które walczyły o triumf w autach z napędem na przednią oś pogodzili Jakub Lesiak i Łukasz Biernot w BMW M3 E46. Drugie miejsce podobnie jak w Rzeszowie wywalczyli Lubiak i Borko, ale ich strata do zwycięzców wyniosła tylko 9,2 sekundy. Trzecie miejsce powtórzył duet Typa/Gospodarczyk. O zaciętości zmagań na Śląsku świadczy fakt, że czołowa dziewiątka klasy zmieściła się w jednej minucie.
Przed finałową rundą sezonu matematyczne szanse na mistrzowski tytuł miało dziewięć załóg, a w najlepszej sytuacji byli Lubiak i Borko, którzy mieli pięć punktów zapasu nad Typą i Gospodarczykiem.
Fantastyczny finał w Świdnicy
Już pierwszy dzień rywalizacji w Świdnicy pokazał, że każdy z szansami na tytuł będzie chciał wygrać sowiogórski klasyk. Po trzech oesach na czele znajdowali się Marek Mularczyk i Michał Paciej, za którymi znajdowały się duety Gazda/Mikuliszyn i Typa/Wątroba. Różnice w czołówce były jednak niewielkie. Trzynaście załóg mieściło się w 20 sekundach, co zapowiadało niesamowite emocje drugiego dnia.
Deszczowa pierwsza niedzielna pętla sprawiła, że w klasyfikacji doszło do wielu zmian. Najważniejszym wydarzeniem było wypadniecie z trasy Macieja Lubiaka i Tomasza Borko, którzy zostawili swojego Peugeota na spadaniu do Kamionek i pożegnali się z szansami na mistrzowski tytuł. W komfortowej sytuacji znaleźli się wówczas Typa i Wątroba, którzy byli sklasyfikowani na drugim miejscu w rajdzie.
Popołudniowa słoneczna pętla była jednak koncertem mistrza Polski. Typa wygrał dwa odcinki, w tym dodatkowo punktowany Power Stage i w pierwszym sezonie w RSMP od czasu pożaru na Rajdzie Karkonoskim wywalczył mistrzowski tytuł w klasie 2WD oraz 4.
Na podsumowania przyjdzie czas. Ale kilka słów po Rajd Świdnicki-KRAUSE chyba nam wszystkim się należy !💪‼️ Podpisuję się pod tym ja. Radek Typa Mistrz Polski w Autach Przednionapędowych sezonu 2020 ‼️💪Warmia i Mazury. Zdrowe życie, czysty zysk. NovoTravel RallyShop.pl Vitabri 💪 To dzięki Wam ten tytuł!
Gepostet von Radek Typa am Sonntag, 4. Oktober 2020
Wicemistrzostwo ostatecznie wywalczyli Szymon Cieślak i Paweł Pochroń, którzy dzięki zwycięstwu na Rajdzie Rzeszowskim zostali sklasyfikowani wyżej niż Maciej Mularczyk i Michał Paciej. Dwóch punktów do końcowego podium zabrakło duetowi Bonder/Gerber, który najlepiej spisał się na koniec sezonu wywożąc ze Świdnicy drugie miejsce.
Koncertowy sezon załogi Szeja/Szeja
Jarosław Szeja, pilotowany przez Marcina Szeję, miniony sezon RSMP 2020 z pewnością może opisać jako koncertowy. Jak inaczej podsumować rok, w którym wygrywa się dwa rajdy i przy okazji zdobywa się komplet punktów dodając do tego drugie miejsce.
Już na trasach Rajdu Rzeszowskiego załoga Subaru Imprezy pokazała, że jest w świetnej formie i pokonała rywali o blisko cztery minuty. Na Rajdzie Śląska Szejowie musieli uznać wyższość Jacka Jureckiego i Michała Treli, ale na wymagającym Rajdzie Świdnickim-Krause powrócili na szczyt i w świetnym stylu zostali mistrzami Polski w Open 4WD.
Wicemistrzostwo wywalczyli Jacek Jurecki i Michał Trela. Świetne tempo załogi Fiesty Proto było przeplatane błędami, które z pewnością kosztowały duet pierwsze miejsce. Najniższy stopień podium wywalczył duet Kowal/Lenkowski, który dwukrotnie kończył zmagania na piątym miejscu i raz na szóstym.
Mistrzowie pozostałych klas
Poniżej prezentujemy zawodników, którzy zdobyli miejsce w czołowej trójce lub mistrzowskie tytuły w pozostałych klasach RSMP. Zgodnie z regulaminem mistrzowski tytuł jest przyznawany w klasie, w której jest minimum trzech sklasyfikowanych. Wicemistrzostwo przyznawane jest przy minimum pięciu sklasyfikowanych, a drugie wicemistrzostwo przy minimum siedmiu sklasyfikowanych.
KLASA 2
1. Huttunen/Lukka – Mistrzowie Polski
2. Grzyb/Poradzisz – Wicemistrzowie Polski
3. Kotarba/Kotarba – II wicemistrzowie Polski
KLASA HR2
1. Pryczek/Pryczek – Mistrzowie Polski
2. Gaciarz/Skorupa – Wicemistrzowie Polski
3. Grzywacz/Czekan
KLASA 3
1. Mularczyk/Paciej – Mistrzowie Polski
2. Wilk
3. Michalski/Binięda
KLASA OPEN 2WD-
1. Sroka/Woźniak
2. Kozłowski/Habuda
KLASA OPEN 2WD
1. Rusin/Ferdek – Mistrzowie Polski
2. Teter/Marczewski – Wicemistrzowie Polski
3. Zakrzewski – II wicemistrz Polski
KLASA 4
1. Typa – Mistrz Polski
2. Cieślak/Pochroń – Wicemistrzowie Polski
3. Bonder/Gerber – II Wicemistrzowie Polski
KLASA HR3
1. Gaciarz – Mistrz Polski
2. Sidor/Piczak
3. Kula/Opałka
KLASA HR4
1. Różycki – Mistrz Polski
2. Ciombor/Borycki
3. Smagała/Miklaszewski
KLASA HR BMW
1. Wolski/Krawiec – Mistrzowie Polski
2. Goździewicz/Madej-Smolarek
3. Słupski/Mazur
KLASYFIKACJA KLUBOWA
1. AK Polski – Mistrzowie Polski
2. AK Śląski – Wicemistrzowie Polski
3. AK Galicyjski – II wicemistrzowie Polski
KLASYFIKACJA ZESPOŁÓW SPONSORSKICH
1. Rallytechnology – Mistrzowie Polski
2. APR Motorsport – Wicemistrzowie Polski
3. Hyundai Poland Racing – II Wicemistrzowie Polski
KLASYFIKACJA ZESPOŁÓW PRODUCENCKICH
1. Hyundai – Mistrzowie Polski
2. Subaru – Wicemistrzowie Polski