Podczas legendarnego zimowego wyścigu Volkswagen chce połączyć przeszłość, teraźniejszość i przyszłość sportu samochodowego. Niemcy przedstawią trzy wyjątkowe, sportowe modele.
19 i 20 stycznia 2019 roku w Austrii, na południe od Salzburga, będzie można zobaczyć wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd Volkswagena ID. R, który w 2018 roku ustanowił nowy historyczny rekord podczas legendarnego wyścigu górskiego Pikes Peak w USA.
W Zell am See Volkswagen poinformuje też o udziale ID. R w kolejnych wyścigach.
Ponadto podczas austriackiej imprezy fani sportów motorowych będą mogli zobaczyć w akcji Golfa II GTI w stylistyce Triumph-Adler – mistrzowski model grupy A z 1986 roku, a także dwusilnikowego Golfa II Pikes Peak o mocy 600 KM z 1987 roku.
W szranki stanie tam również współczesne Polo GTI R5 – nowy model stoczy walkę z konkurentami w wersji, w jakiej do udziału w rajdach wykorzystują go prywatne zespoły. Równie sławni są kierowcy biorący udział w Ice Race – Romain Dumas, który ustanowił rekord na Pikes Peak oraz niemiecki as rajdowy Klaus-Joachim „Jochi” Kleint, który w latach 1985 do 1987 jako kierowca Volkswagena startował w Pikes Peak International Hill Climb.
Sportowa przyszłość VW
Dyrektor Volkswagen Motosport, Sven Smeets, uchylił rąbka tajemnicy o planach działu sportowego niemieckiego producenta w przyszłym sezonie.
Z oficjalnej informacji dowiedzieliśmy się, że Volkswagen jako firma ma jasną strategię w dziedzinie samochodów elektrycznych, a będzie ona wspierana poprzez zaangażowanie w sport samochodowy. Podobno jest już kilka interesujących pomysłów. O tym jakie wyzwania podejmie ID. R w 2019 roku Volkswagen poinformuje podczas GP Ice Race w Zell am See.
Projekt Polo GTI R5 w rozkwicie
Nowy samochód rajdowy Volkswagena, przeznaczony do walki w ramach prywatnych zespołów, świętował niedawno udany debiut. Pod koniec października Polo GTI R5 wyposażone w silnik o mocy 200 kW (272 KM) stanęło po raz pierwszy do walki – podczas Rajdu Hiszpanii. Model przygotowany według regulaminu R5 do udziału w krajowych, regionalnych i międzynarodowych Mistrzostwach Rajdowych bardzo długo prowadził w tej imprezie i zajął miejsce na podium; za kierownicą siedział były rajdowy mistrz świata Petter Solberg.
Petter Solberg kupił VW Polo R5 z Rajdu Hiszpanii. Planuje starty dla siebie i syna
Pierwszych 15 egzemplarzy Polo GTI R5 trafia właśnie do zespołów rajdowych z Włoch, Szwecji, Finlandii, Paragwaju, Belgii i Austrii. W Zell am See Polo GTI R5 będzie uczestniczyło w zawodach konkurując z innymi samochodami.