WRC: Ogier dał Fordowi ultimatum. Francuz ujawnia co go naprawdę przekonało do Citroena

WRC: Ogier dał Fordowi ultimatum. Francuz ujawnia co go naprawdę przekonało do Citroena

52 interakcje
AP-1WNSDNDTW2111_news

Podaj dalej

Po tym jak oficjalnie dowiedzieliśmy się, że Sebastien Ogier od sezonu WRC 2019 będzie jeździł dla Citroena, pięciokrotny mistrz świata udzielił pierwszego wywiadu francuskiemu dziennikowi L’Équipe.

Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) podczas ADAC Rallye Deutschland 2018

34-latek z Gap wyjawił w rozmowie z Jérômem Bourretem ‏kilka szczegółów, które doprowadziły go do odejścia z zespołu M-Sport Ford World Rally Team. Francuz zaznacza, że w praktyce to nie ekipa Malcolma Wilsona zawiniła w tej sprawie, a Ford, który nie zdecydował się na w pełni fabryczne wsparcie teamu z Kumbrii. Współpraca z amerykańskim oddziałem Ford Performance nie przyniosła oczekiwanych przez mistrza świata efektów.

Sebastien Ogier: Pod koniec minionego roku Ford wydawał się zmotywowany, aby nam bardziej pomóc i podnieść poziom w przeciągu tego sezonu, ale niestety byłem tym aspektem nieco rozczarowany. Nie odczuwałem wystarczającego wsparcia. Kontynuacja na tych zasadach nie była dla mnie możliwa. Dałem Fordowi ultimatum: albo dadzą oficjalne wsparcie albo będę zainteresowany pójściem gdzie indziej, czego nie chciałem.

Pierre Budar, obecny szef Citroen Racing

Wina Mattona?

To jednak tylko jedna strona medalu. Kluczowym wydarzeniem w Citroenie okazała się zmiana kierownictwa, z którą Ogier miał na pieńku (w 2011 r. doprowadziło do rozstania i przejścia do Volkswagena). Gdy na początku tego roku Pierre Budar zastąpił Yvesa Mattona (został dyrektorem ds. rajdów w FIA) na stanowisku szefa Citroen Racing, szybko udało się nawiązać lepsze relacje z fabryką w Satory.

Sebastien Ogier: Nie mam żadnych animozji. Zachowałem jedynie dobre wspomnienia z tamtych czasów. Odgrzebywanie reszty nie ma sensu, choć w jakiś sposób mnie to wzmocniło. Z drugiej strony te problemy, które pojawiły się w tamtym czasie były związane z ogólnym kierownictwem, którego dziś już tam nie ma. Z ekipą techniczną zawsze układało się dobrze, przez co rozstanie było ciężkie.

Data końca kariery?

Na łamach L’Équipe, zwycięzca 43 rund Rajdowych Mistrzostw Świata potwierdził także, że umowa z Citroenem obowiązuje na 2 lata i ma to być ostatni kontrakt Francuza w WRC. Według niektórych źródeł możliwy jest aneks do umowy, rozszerzający współpracę do 3 lat (oznaczałoby to, że Ogier zakończy karierę najpóźniej po sezonie 2021). Ogier potwierdził też, że odbył tajne testy (z których i tak wyciekły zdjęcia), za kierownicą Citroena C3 WRC, co ponoć utwierdziło go w przekonaniu, że obecna ewolucja auta francuskiego producenta ma duży potencjał.

Zdjęcie szpiegowskie z tajnych testów Ogiera za kierownicą Citroena C3 WRC

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News