Jeszcze na początku tygodnia Malcolm Wilson żalił się, że program WRC nadal nie jest potwierdzony i być może zabraknie teamu z Dovenby na starcie sezonu 2019. Gdyby tak się stało, byłby to precedens – M-Sport i Wilson obecni są bowiem na najwyższym szczeblu rywalizacji nieprzerwanie od 1997 roku. To takie Ferrari Rajdowych Mistrzostw Świata.
Jak już wielokrotnie pisaliśmy, do Teemu Suninena, który miał wiążący kontrakt z M-Sportem dołączy bowiem (lub raczej zostanie) Elfyn Evans. Za kierownicą trzeciego Forda pojawi się prawdopodobnie Pontus Tidemand, który rozstał się nie tylko z fabryczną ekipą Skody, ale i wspierającą go grupą menedżerską Even Management. Szwedzki pasierb Henninga Solberga jest zresztą jedyną nową postacią w świecie WRC i również jako jedyny nie podał nazwiska pilota, z którym będzie współpracował. Wiadomo tylko, że rozstał się z Jonasem Anderssonem – przyszłorocznym umysłowym Ole Christiana Veibiego, który zapowiedział starty w WRC 2 za kierownicą Volkswagena Polo R5.
Warto odnotować, że każda z czterech ekip zgłoszonych do mistrzostw producentów w jakimś stopniu zmieniła swój dotychczasowy skład. O ile w przypadku Toyoty, Hyundaia czy M-Sportu możemy mówić o lekkiej modyfikacji bądź retuszu, tak prawdziwa rewolucja nastąpiła w ekipie Citroena, do której po latach wraca mistrz świata Sebastien Ogier wspierany przez Esapekkę Lappiego.
Zespoły startujące w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2019
Toyota Gazoo Racing
Ott Tanak / Martin Jarveoja
Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila
Kris Meeke / Seb Marshall
Hyundai Motorsport
Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul
Andreas Mikkelsen / Anders Jaeger
Sebastien Loeb / Daniel Elena
Dani Sordo / Carlos Del Barrio
Citroen Racing
Sebastien Ogier / Julien Ingrassia
Esapekka Lappi / Janne Ferm
M-Sport
Teemu Sininen / Marko Salminen
Elfyn Evans / Scott Martin
Pontus Tidemand / ???