Po tym jak Volkswagen zbudował konkurencyjne Polo GTI R5, pojawiły się plotki sugerujące, że niemiecki koncern awansuje motorsportowy program Skody z WRC 2 do klasy WRC.
Nowy samochód rajdowy Volkswagena wkroczył na terytorium kontrolowane od lat przez Skodę, która w tegorocznym sezonie WRC 2 obsadziła wszystkie miejsca na podium w klasyfikacji kierowców. Aby uniknąć ewentualnej konfrontacji w WRC 2 Pro (pojawiły się przecieki, że VW Motorsport rozważa zgłoszenie zespołu), Skoda miałaby wykorzystać zaprojektowane, ale nigdy nie wykorzystane Polo R WRC w specyfikacji 2017 jako bazę dla własnej konstrukcji World Rally Cara.
Podczas Rajdu Katalonii, Michael Heimrich z Rallye Magazin spotkał Christiana Strube, członka zarządu Skoda Auto ds. rozwoju technicznego. Niemiec został zapytany czy rozważana jest próba rywalizacji z innymi zespołami fabrycznymi w WRC.
Christian Strube, Skoda Auto: Sporty motorowe są bardzo ważne dla naszej marki. Zobaczycie nas dalej w WRC 2. Nie musimy niczego udowadniać. Toyota może przyjść do WRC 2 i konkurować z nami!
Skoda rywalizowała w najwyższej kategorii Rajdowych Mistrzostw Świata ostatnio w latach 1999-2005 (bez 2004). Najlepszym rezultatem pozostaje podium Skody Octavii WRC Evo 2 załogi Armin Schwarz/Manfred Hiemer w Rajdzie Safari 2001 (niemiecka załoga prowadziła nawet po pierwszym 117,46-kilometrowym oesie!).
Bliscy poprawienia tego osiągnięcia byli w 2005 r. Colin McRae i Nicky Grist, którzy zmierzali po sensacyjne drugie miejsce w Rajdzie Australii, ale ich Fabię WRC powstrzymała awaria sprzęgła.