Dwukrotny rallycrossowy mistrz świata, Johan Kristoffersson może zaliczyć w sezonie 2019 kilka rajdów za kierownicą Volkswagena Polo GTI R5. Wiele może zależeć od decyzji Volkswagena, czy pozostanie w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata.
Po wycofaniu się Forda, Audi i Peugeota z World RX, Volkswagen uzależnia swój program w tej dyscyplinie od zgłoszenia się przynajmniej trzech producentów do Elektrycznych Rallycrossowych Mistrzostw Świata. Termin wyznaczony przez FIA mija 29 marca 2019 r. Jeżeli federacja nie otrzyma wymaganej liczby zgłoszeń, bądź pisemnych deklaracji to cykl nadal będzie opierać się na silnikach spalinowych. To może jednak doprowadzić do definitywnego wycofania się Volkswagena.
KRISTOFFERSSON: ? Sweden’s Kristoffersson Motorsport have acquired a new @volkswagenms Polo GTI R5s – the first in the country. The aim is for double @FIAWorldRX champion @JohanKMS88 to enter the car on @RallySweden 2019 (14-17 February) ?? #WRC | #WRC2 pic.twitter.com/lObsgkA4xg
— @RallyingUK ? (@RallyingUK) December 11, 2018
Wówczas oficjalne wsparcie może powędrować do zespołu ojca mistrza świata, Tommy’ego, który w miejscowości Arvika prowadzi warsztat Kristoffersson Motorsport. Do Szwecji dotarł już pierwszy z dwóch zamówionych egzemplarzy Volkswagena Polo GTI R5. Johan Kristoffersson ma sprawdzić się za kierownicą tego samochodu w ostatni weekend grudnia tego roku podczas norweskiego Romjulsrally. W harmonogramie 30-latka jest także szwedzki SM-Sprint Vinter (1 lutego), a także po raz trzeci w karierze Rajd Szwecji (14-17 lutego) w kategorii WRC 2 w barwach Volkswagen Dealer Team Bauhaus. Entuzjastą rajdowego programu jest prezes Volkswagen Sweden, Sten Forsberg.
Sten Forsberg: Po sukcesach Polo R w rallycrossie i Golfa TCR na torze, Volkswagen Motorsport zbudował Polo GTI R5, który wzbudził wielkie zainteresowanie wśród fanów rajdów na całym świecie. Nie możemy doczekać się, co nasz nowy mistrz świata w rallycrossie, Johan Kristoffersson pokaże w tym roku.
Na początku 2019 r. do Arviki powinien dotrzeć drugi egzemplarz nowej R5-tki z Hanoweru. Tommy Kristoffersson jest przekonany, że nawet jeśli Johan nie będzie mógł poświęcić się rajdom w 2019 r. to nie będzie narzekać na brak zainteresowania wynajęciem Volkswagenów Polo GTI R5. Jednak, gdyby rajdowe plany rallycrossowego mistrza udało się zrealizować, to według plotek mógłby zaliczyć kilka imprez razem z obecnym kolegą zespołowym, Petterem Solbergiem.