Subaru dołącza do elektrycznego świata. Japończycy całkowicie zrezygnują z silników spalinowych

Subaru dołącza do elektrycznego świata. Japończycy całkowicie zrezygnują z silników spalinowych

subaru-ev-teaser-sketche

Podaj dalej

Subaru z pewnością nie byłoby waszym pierwszym typem, jeśli padnie hasło samochodów elektrycznych. Japońska firma ma na całym świecie tylko kilka zelektryfikowanych modeli, w tym Crosstek Hybrid w Stanach Zjednoczonych i Forester e-Boxer w Europie. 

Firma właśnie ogłosiła ambitny plan na następne dwie dekady. 

Po pierwsze, producent samochodów opracuje tak zwany pojazd „strong hybrid” wykorzystujący technologie Toyoty – donosi Reuters. W pewnym momencie w najbliższej dekadzie pojawi się także opatentowany przez Subaru symetryczny napęd na wszystkie cztery koła. To powinno pomóc Subaru osiągnąć cel polegający na sprzedaży conajmniej 40% całkowicie elektrycznych i zelektryfikowanych samochodów do 2030 roku. 

Co najważniejsze, pojazd w pełni elektryczny jest już w trakcie opracowywania. Subaru za pośrednictwem oficjalnej informacji prasowej opublikował pierwsze szkice tego modelu. Jest to najprawdopodobniej projekt koncepcyjny zapowiadający produkcję elektrycznego samochód. 

Wiemy, że najprawdopodobniej będzie miał kształt crossovera. 

Zgodnie z ambitnym planem Subaru, marka powinna zacząć sprzedawać wyłącznie elektryczne pojazdy w pierwszej połowie lat 30. 

– Choć korzystamy z technologii Toyoty, chcemy tworzyć hybrydy, które będą posiadały DNA Subaru – komentuje dla Reutersa dyrektor ds. technologii Tetsuo Onuki. – Nie chodzi tylko o redukcję emisji CO2. Musimy jeszcze bardziej poprawić bezpieczeństwo naszych samochodów oraz wydajność napędu na wszystkie koła. 

Subaru kończy produkcję legendarnego boxera EJ20. Na jego bazie zbudowano m.in. silnik do WRC

Wkrótce powinniśmy poznać więcej informacji o elektrycznych planach Subaru, więc oczekujcie kolejnych szczegółów. 

Subaru zaprezentowało nowego Forestera FUCKS edition. Ta nazwa to nie przypadek

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News