Subaru kończy produkcję legendarnego boxera EJ20. Na jego bazie zbudowano m.in. silnik do WRC

Subaru kończy produkcję legendarnego boxera EJ20. Na jego bazie zbudowano m.in. silnik do WRC

71064659_2444432582304566_7827913561539084288_n

Podaj dalej

Subaru zapowiedziało zakończenie produkcji swojego kultowego silnika boxer o oznaczeniu EJ20. Na pożegnanie na rynku japońskim pojawi się specjalna wersja Subaru WRX STI EJ20 Final Edition, która zostanie zaprezentowana na Tokyo Motor Show (23 października – 4 listopada).

Pierwsza generacja jednostki zadebiutowała w modelu Legacy w 1989 r. Silnik był bazą dla wielu wybitnych modeli cywilnych jak Impreza GT, Impreza WRX STI oraz wyczynowych jak A-grupowa Impreza 555 czy wreszcie szereg kolejnych ewolucji samochodów WRC japońskiej marki.

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

EJ20 będzie oferowana ze specjalnie zestrojonym silnikiem, a do niebieskiego lakieru nadwozia wkomponowano 19-calowe alufelgi od BBS, oczywiście w kolorze złotym. Nabywcy limitowanej edycji samochodu będą wylosowani drogą loterii, której szczegóły zostaną ujawnione za miesiąc.

Z końcem grudnia fabryka w Oizumi w prefekturze Gunma przestanie produkować historyczne silniki. Jednocześnie Subaru w Japonii przestało przyjmować zamówienia na WRX STI obecnej generacji.

Nowa generacja Subaru WRX STI jeszcze w 2020 r. Pod maską wyraźnie mniejszy silnik

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News