Według plotek menedżer 18-letniego Kalle Rovanpery, Timo Jouhki jest już po słowie z szefem fabrycznego zespołu Toyoty w WRC, Tommim Makinenem o zatrudnieniu od sezonu 2020 jego podopiecznego.
Wszyscy kierowcy Toyota Gazoo Racing mają ważne kontrakty do końca 2019 r. Oczekuje się, że liderem pozostanie Ott Tanak, ale prawdopodobnie miejsce straci, któryś ze starszych zawodników, czyli Jari-Matti Latvala (33 l.) lub Kris Meeke (39 l.).
Kalle Rovanpera, którego ojciec Harri był w WRC fabrycznym kierowcą SEAT-a, Peugeota, Mitsubishi i Skody, robi ogromne wrażenie w świecie rajdów ze względu na niebywałą prędkość w tak młodym wieku. Menedżer zespołu Skoda Motorsport przyznał w rozmowie z Davidem Evansem z Autosportu, że Fin może przedwcześnie rozwiązać z nimi umowę.
Pavel Hortek, team manager Skoda Motorsport: Z jednej strony mogę wam wyjawić, że mamy długoterminową umowę z Kalle. Jednak tak jak widzieliśmy z Juho [Hanninenem] i Esapekką [Lappim], nigdy nie niszczyliśmy możliwości młodemu kierowcy, gdy przyszedł do nas i oznajmił „Chłopaki, mam propozycję pójścia wyżej”. Nigdy ich nie blokowaliśmy. Kalle jest niezwykle utalentowanym chłopakiem i wyczekujemy jego przyszłości. To ryzykowne powiedzieć coś więcej, gdy gość ma tylko 18 lat, ale mam nadzieję, że będzie kontynuował wspinanie się.
W planach Rovanpery jest zaliczenie jak największej ilości rund Rajdowych Mistrzostw Świata. W większości z nich pojawi się z fabrycznym zespołem Skody, rywalizując w kategorii WRC 2 Pro. W pozostałych imprezach zamierza wynajmować Skodę Fabię R5 od stajni Toniego Gardemeistera, TGS Worldwide.
Kalle Rovanpera: To zależy jak pójdzie przyszły rok, ale po jego zakończeniu myślę, że będę gotowy, jeżeli zbierzemy to doświadczenie, a prędkość będzie dobra. Jednak nikt nie wie co się wydarzy, a R5 to wciąż dobre miejsce do walki z szybkimi facetami. Jeżeli przejeżdżę 2 albo 3 lata w WRC 2, to nie ma dla mnie znaczenia. Nie spieszy mi się tak bardzo.