Za nami RX Wielkiej Brytanii. Po trzech (a w zasadzie to czterech) emocjonujących biegach w decydującej fazie zawodów, kolejne zwycięstwo w mistrzostwach świata na swoje konto zapisał Johan Kristoffersson.
1. Półfinał
Półfinały na Silverstone rozpoczęły się od mocnego uderzenia… i to dosłownie! Z pierwszego rzędu do biegu wystartowali koledzy z Volkswagena – Petter Solberg i Johan Kristoffersson. Norweg był wyraźnie z przodu i zamknął dojazd do pierwszego łuku Szwedowi. Ten uderzył najpierw w Solberga, a później w opony. Te zablokowały tor i wyścig został przerwany. W powtórce lepiej wystartował już Kristoffersson i co ciekawe, sytuacja się odwróciła, bo tym razem to Petter uderzył w niego. Niestety, tym razem nie było czasu na powtórkę, a Norweg po problemach z zawieszeniem wycofał się na trzecim okrążeniu. Kristoffersson pewnie dojechał do mety na prowadzeniu, a tuż za nim z awansem do finału zameldowali się też Andreas Bakkerud i Kevin Hansen.
2. Półfinał
W drugim półfinale po niezwykle zaciętym i jak zwykle kontaktowym starcie, po pierwszym łuku w najlepszej pozycji byli Sebastien Loeb, Mattias Ekstrom i Timmy Hansen. Sytuacja ustawiła się zatem tak, jak w trakcie całego sezonu, wyraźnie z przodu byli reprezentanci Peugeota i Audi, z tyłu Renault i Hyundaia. Kiedy wydawało się, że wszystko jest już ustawione, bo błąd na jokerze popełnił Niclas Gronholm, Hansen nagle wyspinował na przedostatnim okrążeniu i pożegnał się z walką o finał. Taką sytuację bez skrupułów wykorzystał właśnie Gronholm i to on skompletował stawkę ostatniego biegu obok Loeba i Ekstroma.
Finał
W finale okropnym startem popisał się Sebastien Loeb. Francuz kompletnie sobie nie poradził i po pierwszym łuku spadł na dopiero piąte miejsce. Na prowadzeniu był Johan Kristoffersson, a tuż za znajdował się duet Audi, Andreas Bakkerud i Mattias Ekstrom. Norweg trzymał bardzo dobre tempo i naciskał lidera wyścigu. Widać było gołym okiem, że Kristoffersson go wstrzymuje, jednak o dziwo, Bakkerud nie zdecydował się na zjazd na jokera. Ta zła decyzja strategiczna być może była kluczową dla przebiegu finału, bo Andreas nie był już do samego końca w stanie zaatakować Johana. Ciekawie było z kolei za nimi, bo kiedy Ekstrom wjechał na jokera, nagle okazało się, że jego tempo jest zdecydowanie za słabe, aby utrzymać za sobą odbudowującego się Loeba. Po walce na żyletki to właśnie dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata skompletował podium.
Po RX Wielkiej Brytanii
Liderem mistrzostw świata w dalszym ciągu jest Johan Kristoffersson. Szwed powiększył swoje prowadzenie nad drugim Sebastienem Loebem do 14 punktów. Na trzecim miejscu, kolejnych 8 oczek za Francuzem jest Andreas Bakkerud, zaś 3 punkty do Norwega tracą Mattias Ekstrom i Timmy Hansen. Pierwszą szóstkę kompletuje Timmy Hansen, zaś „best of the rest” jest w tym momencie Niclas Gronholm.