Polski Związek Motorowy wystosował erraty do regulaminu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Zmiany umożliwią rywalizację w RSMP youngtimerom i kit-carom wykluczonym z HRSMP.
Wielopokoleniowe 4WD
Dotychczas klasa Open N w RSMP skupiała załogi w samochodach Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer Evo oraz konstrukcje Proto oparte na częściach wymienionych wcześniej aut. Od sezonu 2019 klasa będzie nosić nazwę Open 4WD i zasilą ją tzw. youngtimery, czyli modele, których nadwozia homologowano w latach 1991-1998.
To tam będą mogli startować zawodnicy w takich autach jak A-grupowe Subaru Impreza 555 lub Toyota Celica GT-Four ST205. Samochody Youngtimer 4WD otrzymały doprecyzowany regulamin techniczny, określający m.in., które podzespoły i parametry muszą być zgodne z historycznymi regulacjami.
Kit-cary i WRC na koniec stawki?
Youngtimery z napędem na jedną oś otrzymały analogicznie możliwość startu w kategorii Open 2WD. Nie dotyczy to jednak Kit-carów, które zostały dopuszczone do historycznych klas HR. Oznacza to, że te auta będą ustawiane na listach startowych prawdopodobnie na końcu stawki.
W klasie HR2, gdzie dopuszczone są samochody WRC z zakończoną homologacją od minimum 8 lat, dopuszczono Skodę Octavię WRC. Oprócz niej obecnie w RSMP można wystartować także Fordem Escortem WRC (taki samochód przygotowuje Marek Suder), Focusem RS (WRC01 i WRC03), Hyundaiem Accentem WRC, Peugeotem 206 WRC, SEAT-em Cordobą WRC, Subaru Imprezą WRC (S5, S8) i Toyotą Corollą WRC (homologacje A5572 i A5597).
Wszystkie zmiany opisano w komunikacie Głównej Komisji Sportu Samochodowego TUTAJ.
HRSMP nie dla Renault Megane Maxi, Subaru Imprezy 555 czy Toyoty Celiki GT-4 ST205