Rajdowa pasja prezesa Toyoty pchnęła go do głębszego pochłonięcia Subaru

Rajdowa pasja prezesa Toyoty pchnęła go do głębszego pochłonięcia Subaru

https___s3-ap-northeast-1.amazonaws.com_psh-ex-ftnikkei-3937bb4_images_1_7_1_2_10672171-2-eng-GB_20171123_Mag_AkioToyodaRacecarWide

Podaj dalej

Największy indywidualny udziałowiec Subaru, Toyota zwiększył swoje udziały w marce spod znaku plejad z 17 do 20 proc. Japońscy producenci niebawem zacieśnią współpracę, czego efektem mają być m.in. „dające frajdę z jazdy” samochody sportowe z napędem na 4 koła.

Prezes koncernu Toyoty, Akio Toyoda nie ukrywa, że jest ogromnym fanem technologii AWD rozwiniętej przez Subaru, m.in. przez sentyment do czasów, w których sam trenował ich rajdowym samochodem. – Ja sam jestem rajdowcem i za sprawę mojego doświadczenia ciężkich treningów Imprezą przekonałem się o cudach technologii Subaru – oświadczył Toyoda. – Tymczasem my w Toyocie staramy się doskonalić nasz napęd na 4 koła, biorąc udział m.in. w WRC.

Toyota szykuje pogromcę… Supry! Pracuje nad nim „zespół 86”

Samo Subaru także otrzymało niewielką część udziałów w Toyocie, która zapewni marce dostęp do wielu nowoczesnych technologii jednego z największych producentów samochodów na świecie. Toyota tym samym realizuje politykę nawiązywania sojuszy tylko z krajowymi producentami jak Mazda i Yamaha. Akio Toyoda wierzy, że Japończycy są w stanie wspólnymi siłami zapewnić konkurencyjne technologie, nie wchodząc w interkontynentalne układy jak Nissana i Mitsubishi z Renault czy Volkswagena z Fordem.

Nie jest wykluczone, że zacieśnienie współpracy Toyoty i Subaru, przy jednoczesnym pozytywny nastawieniu Akio Toyody do rajdów, doprowadzi do wyczekiwanego powrotu tej drugiej marki do Rajdowych Mistrzostw Świata. Takiego rozwiązania należy jednak spodziewać się najwcześniej w 2022 r., gdy do WRC wkroczą zunifikowane napędy hybrydowe.

Subaru kończy produkcję legendarnego boxera EJ20. Na jego bazie zbudowano m.in. silnik do WRC

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News