Rajd Wielkiej Brytanii: Latvala najszybszy na najkrótszym oesie

Rajd Wielkiej Brytanii: Latvala najszybszy na najkrótszym oesie

16 interakcji
jari matti latvala

Podaj dalej

Piąty i najkrótszy odcinek sobotniego etapu Rajdu Wielkiej Brytanii padł łupem najbardziej doświadczonego duetu w składzie Toyota Gazoo Racing – Jari-Matti Latvala/Mika Antilla. Na pozycji lidera wygodnie rozsiedli się za to ich koledzy z japońskiego teamu – Ott Tanak i Martin Jarveoja, którzy utrzymują bezpieczną przewagę nad rywalami. Za to walka o trzecie miejsce podium nadal w rękach, nogach i ustach trzech innych załóg.

OS14 Dyfnant mierzył zaledwie 8,30 km i był najkrótszym na dzisiejszym etapie. Najszybciej uporał się z nim Jari-Matti Latvala, który dołożył +0,6 s. Madsowi Ostbergowi i +0,9 s. Mikkelsenowi. Ewidentnie pierwsze pozycje startowe służą obu Norwegom, co było zauważalne także podczas wcześniejszych prób.

Na walijskich odcinkach po porannych dość mżystych odcinkach zaczyna robić się sucho, ale trasy z każdym kolejnym przejazdem stają się bardziej śliskie, co sprawia więcej problemów kolejnym załogom.

Ott Tanak, Toyota Gazoo Racing: Ja mam do wykonania swoją robotę, pozostali rywale swoją. Wydaje mi się, że popołudniowa pętla będzie trudna ze względu na bardziej „wypolerowane” linie. Spodziewamy się, że będzie ślisko jak diabli.

Co ciekawe poza wspomnianą najszybszą trójką załóg na tym odcinku, pozostali od miejsc 4-10 zamknęli się w różnicach czasowych nie przekraczających +2,5 s. Taką stratę do zwycięzców miał właśnie Craig Breen w Citroenie C3 WRC.

Póki co broni w walce o jak najlepsze miejsce na koniec rajdu, ale przede wszystkim w walce o tytuł Rajdowego Mistrza Świata nie składa Thierry Neuville, który na tym odcinku stracił +1,3 s. Belg reprezentujący Hyundaia zdaje się, że wypiera z głowy błąd na OS11, który prawdopodobnie będzie go kosztował utratę prowadzenia w tegorocznym cyklu WRC.

Kierowca z Saint Vith zapowiada, że będzie szukał bardziej trafnych rozwiązań na kolejnych odcinkach. Przede wszystkim w kwestii doboru opon. W Rajdzie Wielkiej Brytanii jest 9. ze stratą +1:32,4. Przed nim są jeszcze Andreas Mikkelsen (+1:30,8), Hayden Paddon (+1:23,0),  Mads Ostberg (+1:08,1), Craig Breen (+55,4) i Esapekka Lappi (+52,2).

Thierry Neuville, Hyundai WRT: Będziemy starać się nadal cisnąć. Rano ruszyliśmy na średniej mieszance na przedniej osi i byliśmy zaskoczeni dużą przyczepnością. Niestety to doprowadziło do szybszej degradacji bieżnika. Nie poddajemy się.

Rajd Wielkiej Brytanii: Neuville w rowie, Tanak narzeka na brak mocy

Czołową trójkę obecnie tworzą Ott Tanak, który nadal ma +48,0 s. przewagi nad liderem Forda, Sebastienem Ogier.

Tylko +1,7 s. do Francuza traci zwycięzca OS14, Jari-Matti Latvala (+49,7 s.), który będzie także musiał patrzeć się za plecy – przewaga +2,5 s. nad wspomnianym Lappim i +5,7 s. nad Ostbergiem.

Sebastien Ogier, Ford M-Sport WRT: Jest bardzo ciasno. Do piątej pozycji nasza przewaga jest minimalna i zamyka się w granicach 10 sekund. To będzie zacięta walka.

Wyniki na i po OS14 – Dyfnant – 8.30 km

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News