Rajd Meksyku: Evans czuje na plecach oddech Tanaka. Makinen zabezpiecza punkty

Rajd Meksyku: Evans czuje na plecach oddech Tanaka. Makinen zabezpiecza punkty

19 interakcji
D1PyT6MW0AE8Xl3

Podaj dalej

Powtórka najdłuższego w programie Rajdu Meksyku – Otates 2 (32,27 km) – padła łupem Otta Tanaka i Martina Jarveoji. Załoga Toyoty Yaris WRC przeprowadziła pełny atak, zbliżając się na 5,8 sekundy do drugiego miejsca.

Pojechałem jak się dało, ale odcinek jest zbyt wolny, więc ciężko zrobić wielką różnicę – stwierdził Tanak po najlepszym czasie. – Rano lepiej czułem samochód.

Szczerze to mocno cierpiałem – wyznał Evans po stracie 16,6 sekundy, co nie ułatwi mu obrony drugiej lokaty. – Bardzo niska przyczepność. Nie byłem w stanie nic więcej.

Do tempa lidera mistrzostw najbardziej zbliżyli się Jari-Matti Latvala z Miikką Anttilą (+1,5 sek.) oraz Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (+3,5 sek.). – Było OK – skwitował Neuville. – Mieliśmy dobry, czysty przejazd, bawiąc się z ustawieniami. Samochód jest lepszy, gdy na drodze są koleiny. Wtedy możemy bardziej cisnąć w zakrętach.

Na oesowym podium znaleźli się Kris Meeke i Seb Marshall. Kierownictwo fabrycznego zespołu Toyoty poprosiło brytyjską załogę o dowiezienie punktów do mety. – U mnie OK, po prostu staram się utrzymać pozycję – zadeklarował Meeke. – Myślę już tylko o mistrzostwach producentów.

Liderzy rajdu, Sebastien Ogier i Julien Ingrassia oddali Tanakowi 9,1 sekundy, zapewniając o tym, że rozpoczęli zarządzanie przewagą. – Z pewnością nie było to ciśnięcie na maksa – zauważył Ogier. – Bronimy tylko prowadzenia. Odcinek był bardzo wolny i piaszczysty z niskim poziomem przyczepności.

Dani Sordo i Carlos del Barrio pojawili się na mecie z niekompletnym tyłem Hyundaia i20 Coupe WRC. – Twarde opony były dużym błędem – powiedział Sordo. – Wszystkie odcinki są jak plaża. Dla mnie lepsze byłyby miękkie opony.

Otwierający drogę Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger narzekali na wyjątkowy brak trakcji. – Było bardzo ślisko i dużo piachu – określił Mikkelsen. – Początek był w porządku, ale od 13-tego kilometra było mnóstwo piasku. Ciężko zrobić coś więcej.

W stawce samochodów R5, najszybciej odcinek pokonał 18-letni Marco Bulacia Wilkinson (Skoda Fabia R5). Łukasz Pieniążek i Kamil Heller (Ford Fiesta R5) drugi raz z rzędu popisali się drugim czasem w klasie. Lider w WRC 2, Benito Guerra Jr. (Skoda Fabia R5) pozwolił sobie na oddanie ponad 20 sekund. Meksykanin w zapasie nad Bulacią nadal ma 3,5 sekundy. Alberto Heller (Fiesta R5) odpadł na 1,5 km przed metą, zwalniając 3. miejsce Ricardo Trivno (Fabia R5)

Rajd Meksyku 2019 – wyniki na OS14

1. Tänak Ott – Järveoja Martin
Toyota Yaris WRC tyre
24:25.2
2. Latvala Jari-Matti – Anttila M.
Toyota Yaris WRC tyre
+1.5
+1.5
3. Neuville Thierry – Gilsoul N.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+3.5
+2.0
4. Meeke Kris – Marshall Sebastian
Toyota Yaris WRC tyre
+8.2
+4.7
5. Ogier Sébastien – Ingrassia J.
Citroën C3 WRC tyre
+9.1
+0.9
6. Evans Elfyn – Martin Scott
Ford Fiesta WRC tyre
+16.6
+7.5
7. Sordo Dani – Del Barrio Carlos
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+19.0
+2.4
8. Mikkelsen Andreas – Jæger A.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+20.4
+1.4

Rajd Meksyku 2019 – wyniki po OS14

1. Ogier S. – Ingrassia J.
Citroën C3 WRC tyre
2:48:12.8
2. Evans Elfyn – Martin Scott
Ford Fiesta WRC tyre
+30.4
+30.4
3. Tänak Ott – Järveoja M.
Toyota Yaris WRC tyre
+36.2
+5.8
4. Neuville T. – Gilsoul N.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+1:24.3
+48.1
5. Meeke Kris – Marshall S.
Toyota Yaris WRC tyre
+3:27.3
+2:03.0
6. Guerra jr. B. – Zapata Ortega J.
Škoda Fabia R5 tyre
+11:34.0
+8:06.7
7. Bulacia Wilkinson M. – Cretu F.
Škoda Fabia R5 tyre
+15:06.9
+3:32.9
8. Latvala J. – Anttila M.
Toyota Yaris WRC tyre (SR)
+16:25.5
+1:18.6

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News