Rajd Korsyki: Zmiana liderów w WRC, WRC 2 i WRC 2 Pro. Polacy walczą o zwycięstwo!

Rajd Korsyki: Zmiana liderów w WRC, WRC 2 i WRC 2 Pro. Polacy walczą o zwycięstwo!

107 interakcji
D245T_ZX4AA9iXQ

Podaj dalej

Pierwszy przejazd najdłuższego odcinka Rajdu Korsyki – 47,18-kilometrowego Castagniccia – zakończył pierwszą, sobotnią pętle Rajdu Korsyki. Na pozycję liderów awansowali drudzy w wynikach oesu, Ott Tanak i Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC).

Estończycy przeskoczyli Elfyna Evansa i Scotta Martina (Ford Fiesta WRC) o 2,3 sekundy. – To był podstępny i nowy odcinek – stwierdził Tanak. – Myślę, że nikt nie jedzie na limicie, ale miałem dobry rytm. Notatki były całkiem dobre, więc żadnych zmartwień.

Nie wystartowałem najlepiej – wspomniał Elfyn Evans. – Na początku dotknąłem czegoś tyłem po cięciu na syfie i to nieco zmieniło prowadzenie auta. Nic wielkiego, ale to nie pomogło. Mocno cisnęliśmy. Bardzo ciężko odczytać przyczepność. Zrobiliśmy to, co byliśmy w stanie.

Castagniccia padła łupem Daniego Sordo i Carlosa del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC). – Dobrze, ale jestem zaskoczony zarówno, gdy robię dobry, jak i zły czas – powiedział Sordo. – Ciężko wiedzieć jak jechać. To dziwne. W niektórych miejscach nie jesteśmy na limicie, a mimo to jest lepiej. W każdym razie jesteśmy zadowoleni z naszego czasu. To najważniejsze.

Po raz pierwszy na oesowym podium sklasyfikowano mistrzów świata, Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassię. Załoga Citroena C3 WRC awansowała na 5. lokatę. – Nie wiem jak pojadą chłopaki za mną, ale szczerze nie rozumiem czasu – powiedział Ogier. – Moja jazda nie jest inna niż zwykle, ale nie ma tempa. Musimy coś wymyślić.

Dopiero piąty wynik uzyskali trzeci w generalce, Thierry Neuville z Nicolasem Gilsoulem (Hyundai). – To nie jest odcinek, którego nie mogłem się doczekać i szczerze mówiąc nie wiem dlaczego – mówił Neuville. – Był bardzo podstępny i ze sporą ilością szutru. Być może pojechałem zbyt ostrożnie.

Ponad 15 sekund do Sordo stracił pierwszy na drodze Kris Meeke. – Momentami niesamowicie śliska nawierzchnia, kilka wilgotnych sekcji mnie zaskoczyło – mówił Meeke. – Ogromne wyzwanie. Ustawienia z tymi amortyzatorami nie były najlepsze.

Najszybszym z Finów był Jari-Matti Latvala (Toyota). – Całkiem dobrze – uznał Latvala. – Różne nawierzchnie i zaskakująco ślisko z szutrem pod koniec. Ogólnie OK.

Strata blisko pół minuty Teemu Suninena (Ford) oznaczała spadek z 5. na 6. miejsce. Do poprzedniej lokaty debiutant w samochodzie WRC na Korsyce traci 24 sekundy. – Nie było dobrego rytmu – komentował Suninen. – Byłem zbyt ostrożny na cięciach. Za spokojnie.

Wycieczka poza drogę spowodowała, że 40,7 sekundy stracił Sebastien Loeb (Hyundai). – Złapałem podsterownosć w ciasnym zakręcie – tłumaczył Loeb. – Nie mogłem skręcić, wpadłem do rowu i straciłem czas na wykręcaniu. Samochód jest cały.

Zrezygnowanie widać po Esapece Lappim (Citroen), który był najwolniejszy w gronie kierowców fabrycznych WRC. – Nie da się cieszyć tym odcinkiem – wyznał Lappi. – Ten był najgorszy jak do tej pory.

W WRC 2 nowymi liderami zostali Fabio Andolfi i Simone Scattolin (Skoda Fabia R5). Włosi na oesie wyprzedzili o 26,5 sekundy Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka (Volkswagen Polo R5). Załoga Lotos Rally Team odrobiła jednak tylko 0,1 sekundy do trzecich Nikołaja Griazina i Jarosława Fiedorowa (Fabia R5). Dotychczasowy lider WRC 2, Eric Camilli miał przygodę 1,5 km po starcie i finiszował ze stratą ponad półtorej minuty. W konsekwencji spadł na drugą lokatę z różnicą 31,7 sekundy do lidera.

Tempa nie forsują nowi liderzy WRC 2 Pro, Łukasz Pieniążek i Kamil Heller, którzy na odcinku mijali rozbitą Fabię R5 Kalle Rovanpery. Jeżeli Polak dojedzie do mety wywalczy drugą wygraną z rzędu i zostanie liderem cyklu WRC 2 Pro. – Było ekstremalnie ciężko – mówił Pieniążek. – Pojechałem naprawdę ostrożnie. Chciałem go tylko ukończyć, aby pozostać w rajdzie.

Rajd Korsyki 2019 wyniki na OS9 (czołówka)

1. Sordo Dani – Del Barrio Carlos
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
29:45.0
2. Tänak Ott – Järveoja Martin
Toyota Yaris WRC tyre
+0.8
+0.8
3. Ogier Sébastien – Ingrassia Julien
Citroën C3 WRC tyre
+1.4
+0.6
4. Evans Elfyn – Martin Scott
Ford Fiesta WRC tyre
+3.3
+1.9
5. Neuville Thierry – Gilsoul Nicolas
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+7.5
+4.2
6. Meeke Kris – Marshall Sebastian
Toyota Yaris WRC tyre
+15.1
+7.6
7. Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka
Toyota Yaris WRC tyre
+21.3
+6.2
8. Suninen Teemu – Salminen Marko
Ford Fiesta WRC tyre
+29.8
+8.5
9. Loeb Sébastien – Elena Daniel
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+40.7
+10.9
10. Lappi Esapekka – Ferm Janne
Citroën C3 WRC tyre
+48.3
+7.6

Rajd Korsyki 2019 wyniki po OS9 (czołówka)

1.
Tänak Ott – Järveoja Martin
Toyota Yaris WRC tyre
2:03:16.3
2.
Evans Elfyn – Martin Scott
Ford Fiesta WRC tyre
+2.3
+2.3
3. Neuville Thierry – Gilsoul Nicolas
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+17.2
+14.9
4. Sordo Dani – Del Barrio Carlos
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+33.3
+16.1
5.
Ogier Sébastien – Ingrassia Julien
Citroën C3 WRC tyre
+49.7
+16.4
6.
Suninen Teemu – Salminen Marko
Ford Fiesta WRC tyre
+1:13.7
+24.0
7. Lappi Esapekka – Ferm Janne
Citroën C3 WRC tyre
+1:47.7
+34.0
8. Loeb Sébastien – Elena Daniel
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+3:12.5
+1:24.8
9.
Meeke Kris – Marshall Sebastian
Toyota Yaris WRC tyre
+4:02.3
+49.8
10.
Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka
Toyota Yaris WRC tyre
+4:10.8
+8.5
11.
Andolfi Fabio – Scattolin Simone
Škoda Fabia R5 tyre
+6:05.4
+1:54.6
12.
Camilli Eric – Buresi F.
Volkswagen Polo GTI R5 tyre
+6:37.1
+31.7
13.
Griazin Nikołaj – Fiedorow Jarosław
Škoda Fabia R5 tyre
+6:39.1
+2.0
14.
Kajetanowicz K. – Szczepaniak M.
Volkswagen Polo GTI R5 tyre
+6:45.0
+5.9
15.
Veiby Ole Christian – Andersson J.
Volkswagen Polo GTI R5 tyre
+6:54.7
+9.7
16.
Katsuta Takamoto – Barritt Daniel
Ford Fiesta R5 tyre
+9:15.1
+2:20.4
17.
Yates Rhys – Morgan James
Škoda Fabia R5 tyre
+9:23.8
+8.7
18.
de Mevius Guillaume – Wydaeghe M.
Citroën C3 R5 tyre
+10:55.3
+1:31.5
19.
Pieniążek Łukasz – Heller Kamil
Ford Fiesta R5 tyre
+11:26.3
+31.0
20.
Capanaccia Olivier – Piazza F.
Škoda Fabia R5 tyre
+11:54.9
+28.6

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News