Liderzy Rajdowych Mistrzostw Świata, Ott Tanak i Martin Jarveoja zakończyli drugi etap Neste Rally Finland na pierwszym miejscu w klasyfikacji generalnej.
Podczas popołudniowej pętli Estończycy kontrolowali wypracowaną przewagę nad rywalami. Esapekka Lappi i Janne Ferm (Citroen C3 WRC) zdołali wygrać dwa odcinki specjalne, ale zakończyli sobotę ze stratą 16,4 sekundy do załogi Toyoty Yaris WRC.
Kolejna z fabrycznych załóg Toyoty, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila otrzymała polecenie bezpiecznego dowiezienia samochodu do mety, po tym jak na pierwszej pętli odpadli Kris Meeke i Sebastian Marshall. Finowie odpuścili pojedynek z Lappim i Fermem, oddając na koniec dnia 12,4 sekundy.
Jari-Matti Latvala nie walczy już z Lappim czy Tanakiem w #RallyFinland. Walczy o utrzymanie fotela w #WRC na przyszły rok. Droga do niego wiedzie na razie przez metę na podium. pic.twitter.com/p2SRb506lw
— Marcin Zabolski (@MarcinZabolski) August 3, 2019
Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) popisali się zwycięstwem oesowym na zakończenie etapu. Dzięki temu Norwegowie obronili się przed Sebastienem Ogierem i Julienem Ingrassią (Citroen C3 WRC). Mistrzowie świata rozpoczną finałowy etap ze stratą 2,6 sekundy do czwartej lokaty oraz 6 sekundami zapasu nad szóstymi Craigiem Breenem i Paulem Naglem (Hyundai).
Bezradni Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul są najdalej sklasyfikowaną załogą Hyundaia. Belgowie ustępują o 20,2 sekundy irlandzkim kolegom. Stawkę fabrycznych ekip WRC zgodnie zamykają obie załogi M-Sport Ford World Rally Team – Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen oraz Gus Greensmith/Elliott Edmondson.
Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5 evo przystąpią jutro do finałowego etapu z przewagą ponad 4 minut nad jedynymi rywalami w WRC 2 Pro – Erikiem Camillim i Benjaminem Veillasem. Do przedostatniego odcinka liderzy WRC 2, Pierre Louis Loubet i Vincent Landais (Skoda Fabia R5 evo) ukończyli końcowy Leustu 2 ze stratą prawie 7,5 minuty, oddając prowadzeniem Nikołajowi Griazinowi i Jarosławowi Fiedorowowi w starszej ewolucji Fabii R5.