Rajd Australii: Outsiderzy na czele odcinka testowego

Rajd Australii: Outsiderzy na czele odcinka testowego

14 interakcji
40835514_10155734898737057_6936174511465168896_o

Podaj dalej

Craig Breen i Scott Martin (Citroen C3 WRC) najszybciej pokonali odcinek testowy przed kończącym sezon mistrzostw świata, Rajdem Australii.

Załogi z priorytetem P1 miały dla siebie zarezerwowany 5,07-kilometrowy WRC Shakedown przez półtorej godziny (mogą na niego wjechać jeszcze przez kolejne 4 godziny, ale współdzieląc go z innymi uczestnikami). Irlandczyk w najlepszej próbie jako jedyny złamał 2 minuty i 55 sekund.

Czterokrotnie na trasę wyjechał debiutant Teemu Suninen (Ford Fiesta WRC), ale najlepszy, jak się okazało drugi czas uzyskał w trzecim przejeździe. Podobnie było w przypadku kolegi z M-Sportu, Elfyna Evansa, który ustąpił mu o 0,1 sekundy. Do dwóch wyjazdów ograniczyły się na razie załogi Toyoty. Najszybszy z pretendentów do tytułu, Ott Tanak zremisował z zaliczającym ostatni rajd w zespole Tommiego Makinena, Esapekką Lappim.

Lider punktacji, Sebastien Ogier w drugiej próbie wykręcił trzeci, na ten moment szósty czas. Tracący do niego 3 punkty Thierry Neuville nie szarżował, wyprzedzając jedynie Jordaina Serderidisa.

Rajd Australii 2018 – wyniki odcinka testowego (do 09:30)

Poz. Załoga Czas
1 Breen Craig / Martin Scott
Citroën C3 WRC
02:54.600
2 Suninen Teemu / Markkula Mikko
Ford Fiesta WRC
+00.500
+00.500
3 Evans Elfyn / Barritt Daniel
Ford Fiesta WRC
+00.600
+00.100
4 Tänak Ott / Järveoja M.
Toyota Yaris WRC
+01.600
+01.000
= Lappi Esapekka / Ferm Janne
Toyota Yaris WRC
+01.600
+00.000
6 Ogier S. / Ingrassia J.
Ford Fiesta WRC
+02.000
+00.400
7 Paddon Hayden / Marshall S.
Hyundai i20 Coupe WRC
+02.200
+00.200
8 Latvala J. / Anttila Miikka
Toyota Yaris WRC
+02.400
+00.200
9 Østberg Mads / Eriksen T.
Citroën C3 WRC
+02.500
+00.100
10 Mikkelsen A. / Jæger Anders
Hyundai i20 Coupe WRC
+02.800
+00.300
11 Neuville T. / Gilsoul Nicolas
Hyundai i20 Coupe WRC
+03.100
+00.300
12 Serderidis J. / Vanneste Lara
Ford Fiesta WRC
+25.200
+22.100

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News