Przygotowując samochód do pierwszych startów, zaraz po zakupie kasku powinniśmy pomyśleć nad porządnymi fotelami kubełkowymi i sportowymi pasami bezpieczeństwa. Dziś zajmiemy się tym drugim tematem.
Bezpieczeństwo w rajdach jest absolutnym priorytetem i to zarówno w odniesieniu do kibiców, jak i załogi. W cywilnych samochodach najczęściej spotykamy 3 punktowe pasy bezpieczeństwa. W sportach motorowych znacznie częściej stosuje się pasy szelkowe, mocowane do karoserii w 4, a czasami nawet w 6 punktach. Takie pasy posiadają również specjalną klamrą, dzięki której wystarczy jeden ruch ręką, aby się z nich uwolnić. Jest to szczególnie ważne, gdy np. auto zaczyna się palić i musimy się z niego szybko wydostać.
Pasy szelkowe zapewniają nie tylko lepsze bezpieczeństwo w razie wypadku. Będąc mocno przypięci do fotela kubełkowego, jednocześnie znacznie lepiej czujemy to, co dzieje się z samochodem. Zatem porządne pasy i fotele mogą przełożyć się również pozytywnie na uzyskiwane przez nas wyniki.
Na rynku dostępne są pasy szelkowe z homologacją drogową „E” / „ECE” lub z homologacją wymaganą w profesjonalnych imprezach, czyli „FIA„. Kwestia prawna używania pasów z homologacją sportową na polskich drogach niestety od lat pozostaje nieuregulowana.
Najpopularniejsze pasy z homologacją FIA
Najpopularniejsze pasy z homologacją ECE
Pasy posiadające homologacje FIA oraz ECE
Znacznie więcej najróżniejszych pasów bezpieczeństwa znajdziecie na stronie sklepu inter-rally. Jeśli macie wątpliwości, które wybrać, to sprzedawcy chętnie wam doradzą zestaw odpowiadający waszym potrzebom.