Kierowcy, którzy przymierzają się do wymiany samochodu w najbliższym roku, zapewne mają już swoje upatrzone typy. Niewątpliwie na rynku używanych samochodów będzie rządził diesel. W krajach gdzie samochód ten traci na popularności, w państwie takim jak nasze zyskuje na popularności.
Diesel to nie tylko silnik i wygląd
W mijającym roku bardzo duża część osób zdecydowała się przełożyć zakup samochodu na 2021 rok. Wynikało to z sytuacji na rynku samochodów używanych. Dostępność pojazdów choć była i tak na przyzwoitym poziomie, to jednak sytuacja na świecie odstraszała nieco potencjalnych klientów.
Niebawem sytuacja powinna się odwrócić i to zdecydowanie. Przedsiębiorstwa które zajmują się sprowadzaniem używanych samochodów, mogą przeżyć renesans. Klienci już ostrzą sobie zęby na to, żeby za kilka tygodni czy miesięcy wymienić swój samochód na nowszy model.
Niewątpliwie nasz rynek głównie zaleje diesel. To pokłosie tego, że w krajach z których głównie przybywają do nas auta, trwa moda na bardziej ekonomiczne samochody. Nawet jeżeli dany Niemiec posiadał silnik wysokoprężny i przy nim pozostaje, to jednak wybiera model nowszy, produkujący mniej spalin.
Najważniejszy jest teraz rocznik. Ale nie tylko
W najbliższym roku kierowcy muszą się pilnować z tym, żeby nie kupować samochodu starszego niż z 2011 roku. Dlaczego? Szerzej pisaliśmy o tym tutaj, dlatego warto zapoznać się z tą lekturą. Chodzi o kwestie związaną z możliwością przemieszczania się w Strefach Czystego Transportu.
Kierowca który zdecyduje się na zakup starego lecz taniego diesla nie będzie mógł podróżować po centrach wielu miast w Polsce. To niewątpliwie może utrudnić życie wielu osobom.
Eksperci przestrzegają także przed jeszcze jedną rzeczą. Na rynku znajduje się bardzo dużo samochodów, które po prostu nie powinny być już w sprzedaży. Warto, aby przy zakupie była z nami osoba, która potrafi dobrze ocenić stan pojazdu.
Zdecydowanie lepiej zapłacić takiej osobie na początku, niż później wydawać wielokrotność tej kwoty na naprawy pojazdu. Nie liczy się tylko wygląd zewnętrzny, ale jeżeli chodzi o diesel – głównie wewnętrzny.