Bardzo duża liczba kierowców planuje w najbliższych miesiącach kupno samochodu. Mało kto jednak wie, że zakup musi być niezwykle przemyślany jeżeli chodzi o diesel. Wszystko przez normy emisji spalin, które zaczynają obowiązywać. Powstające Strefy Czystego Transportu mogą sprawić, że nie wiedziemy do bardzo wielu miejsc. Po co nam zatem taki samochód.
Jaki rocznik najlepiej kupić, jeżeli chodzi o diesel?
Kupno samochodu nigdy nie jest prostą rzeczą. Trzeba znaleźć odpowiedni model, który w dodatku nadaje się do użytku. Nikt nie chce sięgać po samochód, jaki będzie dla nas dodatkowym kosztem związanym z ciągłymi naprawami. Teraz do tego dochodzi jeszcze jeden czynnik.
Normy emisji spalin sprawiają, że stary diesel niebawem nie wiedzie do wielu miejsc. Miasta, bowiem będą miały obowiązek robienia Stref Czystego Transportu, gdzie wjadą samochody wytwarzającą odpowiednią ilość spalin. Pozostałe będą musiały zostać poza strefą, inaczej kierowcy otrzymają mandat.
Takie obostrzenia sprawiają, że kupno bardzo starego samochodu jest praktycznie nieopłacalne. Handlarze mogą korzystać na naszej niewiedzy i wciskać nam samochody, które tak naprawdę mają ostatni dech na tej planecie i powinny znaleźć się już na szrocie.
Jaki rocznik najlepiej kupić?
W 2001 roku kierowcy nie powinni kupować samochodu z rocznika 2003, 2002, 2001, itd. Będą one miały już zakaz wjazdu do powstających stref. Trzeba się zatem dobrze pilnować, bowiem każdy 18-latek nie ma tak naprawdę już prawa bytu.
Z kolei auta z rocznika 2004-2011 to także dość duże ryzyko zakupu, jeżeli planujemy zakup auta na dłużej. Te pojazdy będą nie będą miały zakazu wjazdu tylko do 2025 roku. Później jeżeli będziemy chcieli wszędzie mieć wjazd, trzeba będzie wymienić samochód na nowszy model.
Niewątpliwie najlepiej kupić diesel, który ma nie więcej niż dziesięć lat. Wówczas jest on gwarancją tego, że będziemy mogli komfortowo się przemieszczać bez żadnych ograniczeń. Jest to również dobra decyzja, także pod wieloma innymi względami.