Poniedziałkowe uruchomienie dużych galerii handlowych pokazało, że dojazd tam i same zakupy mogą nie należeć do wielkiej przyjemności. Mastercard wyszedł jednak z pomocną dłonią i podpowiada, kiedy warto udać się w dane miejsce.
Luzowanie restrykcji sprawia, że ruch konsumentów stał się wzmożony. Podobnie zresztą jak ruch na drodze. Mastercard postanowił wprowadzić usługę KiedyDoSklepu.pl pozwalającą sprawdzić, w jakich godzinach wybrać się do sklepu, żeby było w nim jak najmniej osób.
Strona aktualizowana jest co godzinę i pokazuje, w jakich godzinach w sklepach w naszej okolicy jest obłożenie sklepu klientami. Na opracowanie takich danych pozwoliła analiza trendów zakupowych w Polsce.
Mastercard ułatwia zakupy
Każdy, kto planuje jechać na zakupy ma do uzupełnienia tylko trzy pola związane z lokalizacją. Na tej podstawie będziemy wiedzieć, czy dany moment jest dobrym na wyjazd. To z pewnością pomoże lepiej zaplanować zakupy, żeby unikać tłumów.
Na podstawie danych można wyciągnąć również wiele ciekawych wniosków. Widać jak w związku ze zmianą trybu życia czy przejściu wielu osób na pracę zdalną, zmieniły się zachowania zakupowe Polaków. Raport pokazuje, że najmniejszy ruch w sklepach spożywczych jest rano i wieczorem.
Na początku epidemii Google Maps uruchomiło usługę pozwalającą zobaczyć, jak długie są korki przed sklepem. Wygląda jednak na to, że w obecnej sytuacji jest ona już znacznie mniej przydatna.
Jedziesz do sklepu? Google Maps pokaże ci ile będziesz stał w kolejce