Choć z czeskim rodowodem, to jednak od lat zależna od decyzji Volkswagena. Skoda wprowadzi wiele nowości dla nowej wersji rajdowej Fabii R5. Zmiany są na tyle poważne, że konieczne będzie uzyskanie nowej homologacji od FIA.
Skoda Motorsport gruntownie przebuduje Fabię R5
Stojąc w miejscu, tak na prawdę robisz krok w tył. Z takiego założenia wychodzi fabryczny zespół Skoda Motorsport, który na kolejny rok szykuje wiele modyfikacji w swoim najbardziej utytułowanym modelu rajdowym. Po tym jak w kwietniu Fabia R5 przeszła lekki facelifting, w przyszłym roku mamy zobaczyć nową wersję rajdówki z pokaźnym pakietem zmian technologicznych.
VW Polo R5 za wzór
Nie jest żadnym dziełem przypadku, że pojawienie się w klasie Volkswagena Polo R5, dało Czechom nadzieję na zaimplementowanie do swojego modelu kilku istotnych rozwiązań. Skoda póki co nie wykłada na stół wszystkich kart, ale to co obecnie wiemy, wygląda następująco. Pojawi się odchudzona z kilogramów jednostka napędowa, gruntownie zmieniony układ zawieszenia ale przede wszystkim nowa Fabia R5 będzie wykorzystywać podwozie 1:1 od debiutującego w tegorocznym Rajdzie Hiszpanii VW Polo R5.
Tak duże zmiany w konstrukcji rajdowej Skody spowodowały, że Czesi muszą starać się na nowo o homologację dla Fabii, którą jak przewiduje producent ma uzyskać w czerwcu 2019 roku. Więcej informacji o samochodzie nasi sąsiedzi z południa mają przekazać w przyszłym sezonie.
M-Sport nie chce zostać w tyle
Odpuścić rywalizacji oraz klientów WRC2 nie zamierza również fabryka Malcolma Wilsona. M-Sport także pracuje nad nową generacją Fiesty R5. Jej debiut ma nastąpić podczas przyszłorocznego Rajdu Finlandii (1-4. sierpnia).