Tego już za wiele! Nowe Subaru WRX STi będzie miało silnik elektryczny? To koniec spalinowych subaraków

Tego już za wiele! Nowe Subaru WRX STi będzie miało silnik elektryczny? To koniec spalinowych subaraków

Subaru WRX STi będzie elektryczne?

Podaj dalej

Już w przyszłym roku na rynku pojawi się nowa generacja Subaru WRX, w tym sportowej wersji STI. Jednak jak donoszą japońskie media japoński producent decyduje się na odejście od samochodów z silnikami spalinowymi. Przed elektryfikacją nie uchroni się nawet Subaru WRX STi.

Większy i mocniejszy silnik to może być problem

W zarządzie Subaru trwa wewnętrzna batalia czy nowa generacja Subaru WRX STi będzie ostatnim w pełni spalinowym samochodem marki spod znaku plejad. Japoński serwis Goo-Net.com twierdzi, że dotarł do informacji o tym, że pod maskę sportowego subaraka ma trafić 2,4-litrowy silnik boxer z turbo. Jednostka FA24 znana z modeli Levorg i BRZ ma być wystrojona w zakresie 300-350 KM, a może nawet więcej.

Subaru WRX STI Series White | fot. Subaru

Brzmi nieźle, prawda? Jednak czteronapędowa ikona marki w nowej wersji pojawi się na zupełnie nowej platformie. Płyta będzie umożliwiać stworzenie hybrydowego układu napędowego. O ile w USA czy Chinach Subaru WRX STi może być ostatnim w pełni spalinowym subarakiem, o tyle w Europie silnik elektryczny może być niezbędny. Jeśli nowe Subaru WRX STi trafi na Stary Kontynent to nie w tak szalonej specyfikacji jak dla reszty świata.

Subaru WRX skazane na silnik elektryczny?

Unia Europejska staje się coraz mniej przyjaznym miejscem dla aut spalinowych. Wczoraj Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji energetyczno-klimatycznych „Fit for 55”. Jeśli państwa członkowskie (w tym Polska) przyjmą projekt jednogłośnie, od 2030 r. nie będzie można sprzedawać spalinowych aut nie-hybrydowych. Jednak od 2035 r. nawet one będą zakazane, jak wszystko, co ma silnik na poliwa kopalne.

Z tego względu Subaru musi dobrze skalkulować, jakiego WRX-a zaoferuje w Europie i czy w ogóle. Obecnie za sprzedanie auta, którego emisja CO2 jest wyższa niż 95 g/km płaci się kary. W przypadku 2,4-litrowego silnika o mocy 350-400 KM, ciężko jest zejść z emisją poniżej 200 g/km. Warto dodać, że przepisy będą coraz surowsze, a pomiary bardziej dokładne. Jeżeli wejdzie w życie norma Euro 7, emisja spalin będzie musiała trzymać się w limitach nawet podczas ciągnięcia przyczepy pod górę. Także zaoferowanie w pełni spalinowego Subaru WRX STi w Europie będzie niezwykle odważne.

PILNE: Jest pierwsze zdjęcie nowego Subaru WRX! Dlaczego w Polsce będzie zakazany?

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News