Elon Musk zrobił to! Tesla jest już bardziej wartościowa od Toyoty. Sensacja na giełdzie

Elon Musk zrobił to! Tesla jest już bardziej wartościowa od Toyoty. Sensacja na giełdzie

elon-musk-triumfuje

Podaj dalej

Wydawało się, że to kwestia lat, ale Elon Musk dokonał tego już teraz. Tesla została właśnie najbardziej wartościowym producentem samochodów pod względem kapitalizacji giełdowej.

We wczorajszym notowaniu akcje Tesli kosztowały nawet ponad 1000 dolarów. Ostatecznie notowania zakończyły się na poziomie 972,84 dolarów za akcję. Tesla zdetronizowała Toyotę, która pod względem kapitalizacji giełdowej rządziła od dziesięcioleci z ogromną przewagą. Poniżej zobaczysz animowane zestawienie z lat 1992-2019. Najnowszy ranking na dole tego artykułu.

Dlaczego Tesla wyprzedziła Toyotę?

Trudno bezpośrednio porównać Teslę z innymi producentami samochodów, ponieważ firma jest kimś więcej niż producentem samochodów ze względu na rosnący oddział energetyczny. Jednak większość przychodów pochodzi obecnie ze sprzedaży aut, co sprawia, że ​​firma jest „producentem samochodów” pod względem kapitalizacji rynkowej.

W 2018 roku Tesla gwałtownie wzrosła, co sprawiło, że była cenniejsza niż kilku głównych producentów samochodów, ale trwało to krótko. Ubiegły rok firmy dowodzona przez Elona Muska zakończyła rok na podium za koncernami Toyoty i Volkswagena. W obecnym sukcesie sporo pomogła pandemia koronawirusa, która wywołała ogromne straty u wielu producentów.

Toyota spadła o 7 proc., choć w najgorszym momencie pandemii była już 20 proc. na minusie. Zdołała się jednak odbudować, choć nie na tyle, aby utrzymać się przed Teslą. Amerykański producent przetrwał koronawirusa ze znakomitymi wynikami, a kolejne inwestycje firmy sprawiają, że Elon Musk stoi na czele najbardziej wartościowego producenta na świecie.

Ranking 25 najbardziej wartościowych producentów samochodów
Ranking 25 najbardziej wartościowych producentów samochodów

Toyota wypuściła kurę znoszącą złote jajka

Jak na ironię, Toyota posiadała swego czasu dużą część akcji Tesli. W 2010 r. zainwestowała w nią 50 mln dolarów i po kosztach sprzedała Elonowi Muskowi kalifornijską fabrykę Nummi, teraz znaną jako Tesla Fremont. Japończycy sprzedali swoje akcje z dobrym zyskiem w 2017 r., choć patrząc na aktualną wycenę muszą sobie pluć w brodę.

Tymczasem warto przypomnieć, że ledwie miesiąc temu Elon Musk wywołał burzę na giełdzie puszczając tweeta o tym, że akcje Tesli są zbyt drogie. Wówczas za jedną trzeba było zapłacić 760 dolarów. Co powiedział teraz?

Dlaczego Elon Musk ogrywa całą branżę motoryzacyjną? Widać to na przykładzie tej modyfikacji Tesli Cybertruck

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News