Dlaczego Elon Musk ogrywa całą branżę motoryzacyjną? Widać to na przykładzie tej modyfikacji Tesli Cybertruck

Dlaczego Elon Musk ogrywa całą branżę motoryzacyjną? Widać to na przykładzie tej modyfikacji Tesli Cybertruck

tesla-ceo-elon-musk

Podaj dalej

Choć Tesla Cybertruck jeszcze nie weszła do produkcji, to stała się już wręcz elementem popkultury. Wiele osób wymyśla jak jeszcze bardziej można uatrakcyjnić ekscentrycznego pickupa, co uważnie śledzi Elon Musk.

Jeśli chcielibyście mieć wpływ na to jak ostatecznie będzie wyglądał Cybertruck, to warto robić to na Twitterze. To właśnie tam dyrektor generalny Tesli spędza sporo czasu i jak się okazuje, chętnie wchodzi w interakcje z autorami ciekawych pomysłów.

Projektanci z Twittera

Widać to na przykładzie fanowskiego profilu Tesla Truck Club, który zasugerował Muskowi, że tylna szyba w kabinie powinna być składana. Wówczas znacząco będzie można zwiększyć przestrzeń bagażową i tak sporych rozmiarów pickupa, który ma już setki tysięcy preorderów, mimo że nie wiadomo jak będzie wyglądał ostatecznie.

Tymczasem CEO Tesli zdecydował się odnieść do tego wpisu, stwierdzając „warte rozważenia”. To mogą nie być słowa rzucone na wiatr. W końcu do uruchomienia produkcji jest jeszcze trochę czasu. Plany zakładają start w dalszej części 2021 r., ale nie jest wykluczone, że ten termin może się opóźnić.

Tak to się robi w internetach

To nie pierwszy raz, gdy Elon Musk wchodzi w bezpośrednią dyskusję z fanami. Mało tego, wywołuje wrażenie, że ci mogą wręcz czynnie uczestniczyć w przygotowaniu projektu. Pokażcie mi drugiego producenta, który tak błyskotliwie rozgrywa konkurencję w mediach społecznościowych?

Choć czasy dla samochodów elektrycznych wciąż nie są łaskawe, to na przekór temu firma z Kalifornii stała się najbardziej wartościowym producentem samochodów. Od dziesięcioleci ten prym wiodła Toyota, która sensacyjnie została zdetronizowana, na co częściowo wpływ miała pandemia koronawirusa.

Tesla Cybertruck Elon Musk
Elon Musk prezentuje Teslę Cybertruck

Wyznawcy, nie klienci

Należy jednak zauważyć, że Tesla przyciąga do siebie nie tylko samochodami, ale i postacią Elona Muska. To nie jest sztywny i niedostępny prezes. Jest niemalże celebrytą, wizjonerem i liderem, za którym ludzie chcą podążać. 48-latek walczy o prym jak polityk i gwiazdor. Wiele z jego wpadek to zręcznie wyreżyserowane gierki, w które ludzie i tak chcą grać.

Dlatego też można przyjąć, że Tesla gromadzi wokół siebie nie tyle klientów, co wyznawców. Kto wie, czy nie jesteśmy świadkami historycznej zmiany reguł gry w branży motoryzacyjnej. Oprócz świetnych produktów być może będzie trzeba postawić na prezesowskich stołkach charyzmatycznych liderów, którzy zdobędą sympatię mas.

Elon Musk zrobił to! Tesla jest już bardziej wartościowa od Toyoty. Sensacja na giełdzie

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News