Czy tankowanie samochodu do pełna to dobry pomysł? Tak, ale nie "pod sam korek"

Czy tankowanie samochodu do pełna to dobry pomysł? Tak, ale nie "pod sam korek"

tankowanie diesel benzyniak

Podaj dalej

Tankowanie paliwa to jedna z najprostszych czynności jaką wykonuje każdy użytkownik samochodu. Nie każdy ma jednak świadomość, że producenci samochodów w wielu przypadkach zakazują tankowania „pod sam korek”.

Tankowanie samochodu, a sprawność pompy paliwa

Musimy wiedzieć, że paliwo kontroluje temperaturę oraz smaruje pompę paliwa. Dlatego też, popularna wśród wielu użytkowników samochodów zasilanych LPG, jazda z niewielką ilością paliwa w zbiorniku, może w dużym stopniu przyśpieszyć zużycie pompy.

tankowanie samochodu

W większości przypadków, koszt zakupu dobrej jakości zamiennika pompy do samochodu waha się w granicach 300-400 złotych, więc oszczędność w postaci jazdy z niewielką ilością paliwa, może okazać się bardzo złudna.

Tankowanie paliwa, a korozja zbiornika paliwa

Tutaj sprawa jest prosta. Im więcej powietrza znajduje się w naszym baku, tym większe prawdopodobieństwo skraplania się pary wodnej. Przyśpiesza to korozję metalowych elementów zbiornika.

Tankowanie samochodu „pod sam korek”

Zjawisko dość popularne i często spotykane na stacjach benzynowych. Jeśli po pierwszym tzw. „odbiciu” pistoletu do tankowania będziemy dalej trzymać jego spust, paliwo będzie dalej tłoczone do naszego baku. W ten sposób można dotankować jeszcze „trochę” paliwa, ponad deklarowaną przez producenta samochodu pojemność zbiornika.

tankowanie samochodu pod sam korek

Zaznaczmy od razu, że ewentualny nadmiar wcale nie wynika z błędów pomiarowych. Tankując nowoczesny samochód „pod sam korek”, zalewamy jego elementy systemu odpowietrzania. Wiąże się to potem z zapachem paliwa w okolicach korka wlewu paliwa i niewielkimi wyciekami podczas jazdy samochodu po zakrętach.

Gaszenie silnika z turbosprężarką – czyli jak postępować, żeby nie uszkodzić turbiny?

Dlatego też, najlepszym rozwiązaniem jest tankowanie przed osiągnięciem tzw. „głębokiej” rezerwy, a następnie tankowanie do pierwszego „odbicia”.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News