Na ten wyścig czekaliśmy! Nie trzeba być fanem samochodów elektrycznych, by chcieć obejrzeć to nagranie. Wszyscy, którzy mieli okazję spróbować jak jeżdżą elektryki, kochają je za ich zdolność natychmiastowego wciśnięcia cię w fotel. W wyścigu po klientów Tesli od jakiego czasu startuje Volkswagen. W związku z tym, spotkanie w wyścigu na 1/4 mili Porsche Taycan, Audi RS e-tron GT oraz Tesli Model S Performance, to nie lada gratka.
Gorące elektryki w najcichszym DRAG RACE, to niezapomniane przeżycie
W kolejnym wyścigu na 1/4 mili redaktora CarWow, wystąpiły trzy najmocniejsze samochody elektryczne. Tradycyjnie zmierzyły się na starcie z kreski, w teście hamulcy i starcie z rolki.
Audi RS e-tron GT, ze stajni Volkswagen Group, ma dwa silniki, po jednym na każdej osi i napęd na wszystkie koła. Waży 2340 kg i generuje moc 646 KM i 830 Nm momentu obrotowego.
Porsche Taycan waży więcej od czołowego EV ścigacza Audi, o 40 kg.Poza tym jest niemal identyczne z RS e-tron GT. Posiada tę samą konfigurację z dwoma silnikami, ale nieco większą moc 687 KM i 850 Nm.
Pozorny król tego trio, czyli Tesla Model S Performance, ma większą moc niż obaj niemieccy konkurenci. Myślisz więc, że 778 KM i 1140 Nm, przy wadze 2316 kg, wystarczy by być numerem jeden tego wyścigu? To się bardzo zdziwisz.