Dlaczego silnik się zaciera? Mechanik jasno i rzeczowo wyjaśnia, skąd się bierze problem [WIDEO]

Dlaczego silnik się zaciera? Mechanik jasno i rzeczowo wyjaśnia, skąd się bierze problem [WIDEO]

dlaczego zaciera sie silnik mechanik

Podaj dalej

Zatarcie się silnika, to jedna z groźniejszych awarii, która skutkuje sporymi kosztami. Jest to proces, który silnik sygnalizuje różnymi objawami, o których wiedzą nieliczni kierowcy. W związku z tym, znany mechanik poruszył ten temat w najnowszym odcinku poradnika

Dlaczego silnik się zaciera? wpływ na to mają sami kierowcy

Zacieranie się silnika to proces, którego czas jest trudny do określenia. Wpływ na to, w jakim czasie silnik się zatrze, ma bardzo wiele czynników. Oznacza to, że w niektórych przypadkach, kierowcy będą w stanie zorientować się, że z silnikiem dzieje się coś złego. Gdy uda im się zrobić to odpowiednio wcześnie, unikną bardzo kosztownych napraw.

Czasami są ta same zaniedbania kierowcy, czasami  wiek i przebieg pojazdu ale może zdarzyć się i tak, że samochód fabrycznie przy przebiegu 200-300 tys. kilometrów dokona żywota.  Dlaczego tak się dzieje?

Znany mechanik wyjaśnił kierowcom, dlaczego i jak silnik się zaciera

Znany z kanału YouTube mechanik, podjął niezwykle ważny temat. Jak wiadomo, naprawy silnika, nie należą do najtańszych a czasami potrafią kompletnie zrujnować portfel.

Jak się okazuje, zatarcie silnika, aż w 90% procentach przypadków, poprzedzają dochodzące do ucha kierowcy odgłosy. Pierwsze symptomy problemów, zaczynają być słyszalne w postaci postukiwania podczas uruchomienia silnika. Co zrobić aby nie narazić się na koszty i awarię silnika?

Jak wyjaśnia mechanik i o czym powinni wiedzieć wszyscy kierowcy, bardzo ważne są regularne wymiany oleju.  Ponadto należy stosować olej  wg zaleceń producenta silnika, a wg mniemania kierowcy. Ma to wpływ na  odpowiednie smarowanie. Każde  zaniedbanie wymiany oleju powoduje, że traci on swoje właściwości i dochodzi do tego ze łożyska ślizgowe, panewki, zaczynają się wycierać .

Jeżeli zaczyna cos się dziać w silniku i zaczyna on stukać, lepiej nie ryzykować dalszej jazdy samochodem. Kierowca może mieć wtedy do czynienia z sytuacją, kiedy chwilę później dojdzie do pęknięcia korbowodu.

Podobnie jak swoboda w dobieraniu oleju, ignorancja kierowcy i nie znajomość kontrolek może prowadzić do zatarcia silnika. Zapalająca się i gasnąca kontrolka oleju, oznacza utratę ciśnienia w arterii olejowej. Kontynuacja jazdy takim samochodem, to przyczyna zatarcia silnika, który nie ma właściwego smarowania, pracuje w wysokiej temperaturze.

O tym i o wielu innych przyczynach, zatarcia silnika, dowiecie się z poniższego materiału.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News