Dlaczego silnik bierze olej? Znany mechanik świetnie to wyjaśnił [WIDEO]

Dlaczego silnik bierze olej? Znany mechanik świetnie to wyjaśnił [WIDEO]

dlaczego silnik bierze olej

Podaj dalej

Polscy kierowcy często mają do czynienia z sytuacją, w której silnik nadmiernie pobiera olej. W związku z tym, poszukują przyczyn tego zjawiska i sposobów na rozwiązanie tego problemu.  Na forach dla kierowców, często pada wiele pytań, na ten temat. W związku z tym najbardziej lubiany w mediach społecznościowych mechanik, wyjaśnił w czym tkwi problem.

Taki działanie, to recepta na drogie naprawy

Znany z bardzo przystępnych i merytorycznych publikacji na YouTube mechanik, wyjaśnił m.in dlaczego dolewanie oleju, to nie jest to dobry pomysł, jako docelowe rozwiązanie problemu.

Silnik diesla w dobrym stanie,  może pobierać 0,4 l. oleju na 10 tys. kilometrów. Graniczne zużycie oleju wynosi 4 l. na 10 tys. Ten stan kwalifikuje jednostkę do naprawy.

Jak się okazuje takie rozwiązanie, doprowadzi jedynie do szybszego zużycia jednostki. Spalony olej produkuje nagar, który działa jak papier ścierny, powodując wycieranie się elementów, co w efekcie działa niekorzystnie na żywotność silnika.
Nawarstwiający się nagar, który będzie się odrywał z kolektora, może trafić do turbosprężarki a dalej do katalizatora lub DPF i finalnie je zapchać.

W silniku benzynowym, który działa inaczej niż silnik diesla, nadmierne zużycie oleju spowoduje, iż silnik otrzyma uboższą dawkę paliwa. Efektem tej sytuacji będzie poważna usterka silnika.

Chcesz wiedzieć dlaczego silnik bierze olej? To wideo jest dla ciebie

Profesor Chris, podejmując temat, który trapi wielu polskich kierowców, szczegółowo wytłumaczył, dlaczego silnik bierze olej i jakie są tego skutki. Brak działania w celu rozwiązania tego problemu, generuje jedynie wysokie koszty napraw silnika.

Chętnie oglądany fachowiec, w przystępny i obrazowy sposób, podzielił się swoją wiedzą z kierowcami. Jeżeli spotkałeś się z tym problemem albo zwyczajnie interesuje cię ta tematyka, poniższe wideo jest dla ciebie.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News