Wewnętrzny pojedynek Hyundaia. Toyota tylko się przygląda

Wewnętrzny pojedynek Hyundaia. Toyota tylko się przygląda

Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC Rajd Portugalii 2021

Podaj dalej

Załogi Hyundaia nie dają szans rywalom na trasach Rajdu Portugalii i po sześciu oesach zachowuję wirtualne podium. Kierowcy Toyoty i Hyundaia wyjechali z serwisu z czterema twardymi oponami. Na zapas wzięli dwie miękkie. M-Sport postawił na pięć twardych opon.

OS4 – Lousã 2

Załogi na tym odcinku mierzą się z trasą przebiegającą przez gęsty las. Większość drogi wspina się, by ostatnie cztery kilometry pokonać w dół po serii nawrotów. To jeden z najwolniejszych i najbardziej wąskich oesów w rajdzie.

Oesowy triumf odniósł Kalle Rovanpera, który był o 1,4 sekundy lepszy od Gusa Greensmitha. Trzeci czas uzyskali Dani Sordo (+2,0) i Thierry Neuville (+2,0). Na piątym miejscu sklasyfikowano Otta Tanaka (+2,9) i Elfyna Evansa (+2,9).

Mówią po OS4

– Zmieniliśmy ustawienia auta i to pomogło. Musimy znaleźć nastawy na pierwsze pętle – informował Rovanpera.

Mam dobre wyczucie auta. Przebita opona była rozczarowaniem. Zbliżam się do wygrania pierwszego odcinka, ale zaczyna mnie to denerwować, więc muszę szybko to zrobić – podsumował Greensmith.

Nie wprowadziłem dużych zmian. Końcówka nie była najlepsza, ale na następnym oesie postaram się pojechać lepiej – zapowiadał Sordo.

Spodziewaliśmy się, że pojawi się więcej wybojów. Jedziemy z twardymi oponami. Mam dobre wyczucie auta. Jestem tym zaskoczony, więc jestem szczęśliwy – mówił Neuville.

Musimy przetrwać. To najważniejsze – komentował Tanak.

Podoba mi się ten rajd. Muszę poprawić małe błędy. Robi się nierówno, a skały zbliżają się do linii. Jest trudno – relacjonował Katsuta (+3,5).

OS5 – Góis 2

Pierwsze trzy kilometry odcinka są dla wszystkich nowe. Dopiero po nich załogi wskoczą na oes pokonywany w 2019 roku. Po przejeździe przez gęsty las czekają ich zapierające dech w piersiach krajobrazy i szybkie łuki między grzbietami. Na trzy kilometry przed metą załogi wjeżdżają w wąską partię, by ponownie pojawić się na szybkich łukach. Nawrót Sobral rozpoczyna ostatnią partię odcinka. Dobry rytm na oesie jest podstawą.

Blisko 20-kilometrową próbę najszybciej przejechał Dani Sordo. Lider rywalizacji był o 0,6 sekundy szybszy od Thierry’ego Neuville’a. Oesowe podium skompletował Kalle Rovanpera (+0,9). Drugą trójkę utworzyli Takamoto Katsuta (+1,2), Sebastien Ogier (+3,6) oraz Elfyn Evans (+3,8). Ott Tanak stracił 4,4 sekundy, a Gus Greensmith 6,3 sekundy. Po odcinku Sordo miał za sobą Neuville’a (+10,6), Tanaka (+12,0), Katsutę (+21,7), Evansa (+22,3) i Rovanperę (+25,0).

OS6 – Arganil 2

Próba uznawana jest wręcz za legendarną w mistrzostwach świata, a w tym roku dołożono do niej pięć kilometrów. Oes biegnie w pobliżu gór Serra do Açor. Stroma zbocza od których oddzielają metalowe bariery i drzewa sprawiają, że nie ma miejsca na błąd. Szybkie i płynne partie przeplatają się z technicznymi i wąskimi.

Najszybszy był Ott Tanak, który Thierry’ego Neuville’a pokonał o 0,3 sekundy. Kolejne miejsca wywalczyli Elfyn Evans (+1,4), Dani sordo (+2,7) oraz Kalle Rovanpera (+3,6).

Mówią po OS6

Było w porządku, ale na poprzednim oesie przebiłem oponę. Teraz ma pewne ograniczenia – tłumaczył Tanak.

Znowu miałem bardzo czysty oes. Nie jestem pewien, czy mogę jechać znacznie szybciej. Gdy to robię ślizgam się, a chcę być skuteczny – informował Neuville.

Nie jest łatwo. Jeśli jestem za Thierrym to nadal dobry czas. Mogę wprowadzić kilka poprawek – komentował Evans.

Musiałem jechać wolniej, ponieważ po pierwszym oesie pojawiły się problem z dwoma oponami. Coś dzieje się dziwnego. Zniknął bieżnik i nie mogę ich używać. Muszę uważać i dojechać – relacjonował Sordo.

Nie wiem, jaką mamy teraz pozycję. Nie poszło nam źle. Byłoby miło jutro mieć kilka aut przed sobą. W przeciwnym razie będzie to trudny weekend – mówił Ogier.

Jestem zadowolony z tego czasu. To właściwie mój pierwszy przejazd odcinka po porannym kapciu. Było przyzwoicie. Nie jesteśmy jednak tak blisko jak na pozostałych próbach – informował Greensmith.

To naprawdę dobry oes i mamy tempo, ale utknąłem na nawrocie. Mam też problem z silnikiem. Mam nadzieję, ze dokończymy pętlę – tłumaczył Fourmaux.

W klasyfikacji generalnej Sordo ma 8,2 sekundy zapasu nad Neuvillem. Kolejne 1,1 sekundy traci Tanak. Kawalkadę Toyoty otwiera Evans (+21,0), za którym znajdują się Katsuta (+24,6), Rovanpera (+25,9) i Ogier (+41,0).

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News