Nie ma mocnych na Tanaka. Rovanpera próbował walczyć

Nie ma mocnych na Tanaka. Rovanpera próbował walczyć

Ott Tanak Martin Jarveoja Hyundai i20 Coupe WRC Rajd Sardynii

Podaj dalej

Ott Tanak perfekcyjnie wykorzystał swoją pozycję startowa i po czterech oesowych triumfach przewodzi stawce na Rajdzie Sardynii.

Sebastien Ogier, Dani Sordo, Ott Tanak i Thierry Neuville wyjechali z serwisu na trzech twardych i trzech miękkich oponach. Reszta stawki postawiła na cztery twarde i dwie miękkie.

OS1 Filigosu – Sa Conchedda 1 (22,29 km)

Nazwa odcinka jest znana, podobnie jak drogi w okolicach Monte Lerno, ale właściwie to nowa próba. Drogi były wielokrotnie wykorzystywane, ale tylko raz w taki sam sposób. Początek to wąska i techniczna partia, ale z kolejnymi kilometrami staje się szersza i bardziej rytmiczna. Ostatnie sześć kilometrów ponownie jest wąskie, ale nadal szybkie. to najdłuższy oes rajdu.

Na start rywalizacji najlepiej poradził sobie Ott Tanak, który o 1,6 sekundy wyprzedził Kallego Rovanperę. Trzeci był otwierający zmagania Sebastien Ogier (+9,6). Czołową piątkę uzupełnili Dani Sordo (+10,4) i Takamoto Katsuta (+12,1). Na szóstym miejscu sklasyfikowano Thierry’ego Neuville’a (+16,7). Belg był lepszy od Elfyna Evansa (+17,3). Z trasy wypadł Teemu Suninen.

Mówią po OS1

Ott Tanak:Jestem tutaj i generalnie nie było tak źle.

Kalle Rovanpera:Celem jest czerpanie większej frajdy z tych odcinków. Trudno było rozpocząć walkę. To dobry początek, dośc ostrożny, ale spróbujemy to utrzymać.

Sebastien Ogier:Jest tak jak się spodziewałem. To ładny dzień. Starałem się cieszyć, ale wiem, ze stracę dużo czasu.

Dani Sordo:Miałem dobre wyczucie, ale byłem zbyt ostrożny ze względu na opony. Sprawdzamy wszystkie notatki. To nowy oes i było dobrze.

Takamoto Katsuta:Staram się przetrwać ten rajd i zdobyć nowe doświadczenie. To dla mnie główny cel. Zobaczymy, co da się zrobić.

Thierry Neuville:Nie miałem problemów. Nie mogłem atakować, ponieważ nie czułem precyzji, której potrzebujesz. Będziemy nad tym pracować.

Elfyn Evans:To nie był najlepszy odcinek. Walczyłem o znalezienie dobrego rytmu. Na pewno musimy się poprawić.

OS2 Terranova 1 (14,36 km)

Odcinek wrócił do harmonogramu po czteroletniej przerwie, ale tylko 25% trasy jest identyczne. Oes łączy szybkie i techniczne drogi otoczone drzewami. Jest wyboiście, a nawierzchnia jest bardzo piaszczysta. W połowie odcinka zawodników czeka hopa, a końcówka jest zupełnie nowa.

W warunkach tych najlepiej odnalazł się Ott Tanak. Estończyk okazał się szybszy od Sebastiena Ogiera (+1,4), Kallego Rovanpery (+2,4), Daniego sordo (+3,9) oraz Takamoto Katsuty (+7,9). 8,2 sekundy stracił Elfyn Evans, a dwanaście Thierry Neuville.

Po odcinku Tanak miał cztery sekundy zapasu nad Rovanperą i jedenaście nad Ogierem. 14,3 traci Sordo, a dwadzieścia Katsuta.

Mówią po os2

Ott Tanak:Jest ciężko, naprawdę ciężko. Pojawia się wiele niespodzianek. Nie jest łatwo, ale jesteśmy tutaj. Ważny, by pozostać w jednym kawałku.

Sebastian Ogier: – Pierwsza połowa była w porządku, ale to kolejny trudny oes. Jest bardzo wąsko i pod koniec jest sporo kamieni.

Kalle Rovanpera: – Zgasiłem silnik. To był bardzo trudny oes. Cały czas zmieniała się przyczepność i trudno ocenić jaka jest w danym momencie.

Dani Sordo: – Jest bardzo wąsko i cały czas się ślizgasz. Czułem, ze na początku nie miałem najlepszych notatek. Brakowało mi pewności siebie. Pilot radzi sobie świetnie, ale ja straciłem trochę czasu.

Takamoto Katsuta: – Po prostu jestem ostrożny. Mogę mocniej atakować, ale chcę zobaczyć, co się wydarzy. Będziemy dalej tak jechać.

Elfyn Evans: – Zmagam się z ogólną formą. Dziś rano nic nie działa.

Thierry Neuville: – Przez cały oes nie miałem dobrego rytmu. Nie jestem w stanie szybko jechać tym autem. Nie czuję się pewnie i tracimy czas.

OS3 Filigosu – Sa Conchedda 2 (22,29 km)

Drugi przejazd najdłużej próby rajdu padł łupem Otta Tanaka. Estończyk zostawił za swoimi plecami zespołowego kolegę: Daniego Sordo (+1,2) oraz Kallego Rovenprę (+2,0). Hyundaiowi do oesowego tripletu brakło 1,5 sekundy, które stracił do Fina Thierry Neuville. Kolejne miejsca wywalczyli kierowcy Toyoty: Sebastien Ogier (+6,2), Elfyn Evans (+8,9) i Takamoto Katsuta (+10,1).

Po odcinku Tanak miał sześć sekund zapasu nad Rovanperą. Sordo (+15,5) awansował na trzecie miejsce kosztem Ogiera (+17,2). Piąty był Katsuta (+30,1).

Mówią po OS3

Ott Tanak: – Zawieszenie mam nieco wyższe i twardsze. To był czysty oes. Pojawia się sporo niespodzianek, więc następne próby będą trudniejsze.

Dani Sordo: – Wcześniej miałem problemy z tylnymi oponami i to samo było teraz. Muszę być ostrożny. Nie atakowałem jak szalony.

Kalle Rovanpera: – Mam dobre wyczucie i podoba mi się. Przednie opony zaczęły się delaminować.

Sebastien Ogier: – Gdy otwierasz drugą pętlę nigdy nie jest łatwo. Jestem bardzo zadowolony z porannych czasów. Wykonaliśmy świetną pracę.

Takamoto Katsuta: – Spodziewałem się lepszej przyczepności, ale nadal jest dość ślisko. Nie jechałem pewnie. Kolejny oes jest trudny. Postaram się czegoś nauczyć i atakować w niektórych partiach.

OS4 Terranova 2 (14,36 km)

Po uszkodzeniu zawieszenie Kalle Rovanpera pożegnał się z szansami na podium. Oes zapisał na swoje konto Ott Tanak. Drugi był Dani Sordo (+1,4), a trzeci Sebastien Ogier (+1,5). Czołową piątkę uzupełnili Thierry Neuville (+2,9) oraz Elfyn Evans (+7,1).

Po pętli Tanak ma 16,9 sekundy zapasu nad Sordo. Trzeci jest Ogier (+18,7), a czwarty Neuville (+35,1). W walce o piąte miejsce Katsuta (+40,3) wyprzedza Evansa (+41,5).

Mówią po OS4

Ott Tanak:Jest ciężko i to wyzwanie. Jesteśmy szczęśliwi, że tu jesteśmy bez żadnych dramatów.

Dani Sordo:Jestem zadowolony. Miałem pecha, ponieważ mamy problem z jedną oponą. Na tym odcinku była naprawdę zła. Nie mogłem atakować. Jesteśmy tutaj i czas nie jest zły, więc jest w porządku.

Sebastien Ogier:Jest więcej kamieni. Jestem zadowolony z mojej pętli. Zrobiłem wszystko, co mogłem.

Thierry Neuville:Jest bardzo ciężko i walczyłem o utrzymanie kierownicy. Wiele razy w coś uderzyłem.

Elfyn Evans:W tej chwili nie czuję auta. Jest podstępnie i nie jest łatwo, gdy robi się wąsko. Potrzebuję zaufania do siebie.

Takamoto Katsuta:Zgasiłem silnik i nie mogliśmy wyhamować przed bramą. Straciłem około dziesięciu sekund. To wciąż początek rajdu.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News