Legendarne Audi Quattro, które świętowało triumfy w rajdowych mistrzostwach świata w latach 80. może powrócić na odcinki specjalne!
Legenda Audi Quattro
Audi pojawiło się na odcinkach specjalnych mistrzostw świata w 1981 roku. Do 1987 roku dwóch kierowców: Hannu Mikkola (1983) i Stig Blomqvist (1984) zapewnili marce tytuły wśród kierowców. Również wśród producentów Audi dwukrotnie święciło triumf (1982, 1984). Kierowcy niemieckiej marki wygrali 24 rajdy i 71 razy stawali na podium WRC. Teraz doczekaliśmy się czasów, gdy biało-żółte rajdówki będą mogły powrócić na trasy.
Z rallycrossu do rajdów
Za projektem powrotu Audi na trasy mistrzostw świata stoi były rallycrossowy mistrz świata: Mattias Ekstrom. Szwed poza karierą wyścigową i rallycrossową sporadycznie startował w rajdach samochodowych i teraz postanowił zapewnić niemieckiej marce powrót na oesy.
Zespół EKS JC we współpracy z południowoafrykańskim Rally Technic i w oparciu o przepisy FIA stworzył Audi Quattro A1 w specyfikacji klasy Rally2. Zgodnie z zapowiedziami auto wkrótce ma otrzymać międzynarodową homologację, co pozwoli na starty w mistrzostwach świata.
– Kiedy pojawiła się nowa generacja Audi A1 wiedzieliśmy, że chcemy coś zbudować na bazie tego modelu. Wszyscy znają moją pasję do rajdów i szybko stało się jasne, że stworzymy rajdówkę. Samochód jest gotowy. Pozostały tylko prace nad ustawieniami. Musimy zrobić kilka kilometrów testowych i zebrać dane. Nie mamy konkretnego terminu, ale jest jasne, że samochód pojawi się na wybranych rajdach wiosną i latem. Samochód na razie został stworzony na własny użytek, ale gdy będziemy zadowoleni z osiągów zaoferujemy go do wynajęcia i zakupu innym zawodnikom – opowiadał o projekcie Mattias Ekstrom.
Juniorzy rozwiną konstrukcję
Szef zespołu EKS JC: Joel Christoffersson już zapowiedział, że za rozwój auta będą odpowiedzialni młodzi kierowcy. Pierwsze testy przewidziano na śniegu i szutrze. Dopiero potem ekipa zdecyduje się przenieść na asfalty. Za rozwój pojazdu odpowiedzialny będzie były mistrz świata juniorów: Emil Bergkvist.
Samochód zbudowany na bazie regulaminu Rally2 jest wyposażony w turbodoładowany silnik 1,6 o mocy 263 KM. Napęd przenosi pięciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów.