Krótszy staż nowych WRC. Czy to przyciągnie producentów?

Krótszy staż nowych WRC. Czy to przyciągnie producentów?

Citroen C4 WRC Hybrid

Podaj dalej

Od 2022 roku na trasach WRC pojawią się hybrydowe samochody królewskiej klasy i w związku z tym FIA planuje również zmiany związane z homologacją. Czy to przyciągnie nowych producentów?

Po latach kryzysu, gdy mieliśmy w stawce jedynie dwóch producentów, poprzednia i ostatnia ewolucja aut klasy WRC wprowadziła pewne ożywienie. Niestety obecnie mamy już tylko dwóch pełnoprawnych producentów oraz M-Sport, który przygotowuje rajdowe Fiesty WRC.

Standardowy okres danej „ery WRC” trwa pięć lat. Matton przyznał jednak w rozmowie z DirtFish, że FIA będzie skłonna skrócić ten czas do trzech lat, jeśli ma to wzbudzić większe zainteresowanie producentów. Z drugiej strony może okazać się to pułapką, gdy większość marek będzie chciała przyjrzeć się jedynie mistrzostwom i dołączyć dopiero za trzy lata.

Musimy być elastyczni. Jeśli producenci powiedzą nam, że chcą zmian, wysłuchamy ich. Pracujemy z nimi. Najwyższy poziom mistrzostw nie jest przeznaczony dla klientów. Hybrydy powstaną wspólnie z producentami. Jeśli producenci będą chcieli trzyletniego okresu homologacji rozważymy to i będziemy współpracować – mówił Matton.

Wiemy już na pewno, że auta klasy Rally1 [obecne WRC-red.] będą z nami w 2022, 2023 i 2024 roku. W przyszłym roku nadal będziemy mieli sporo czasu, by rozmawiać o latach 2025 i 2026. Możemy przewidywać, co nas będzie czekać. Sprawy toczą się bardzo szybko i wierzę, że w 2022 roku dopracujemy szczegóły – dodał.

Chcemy bardziej zrównoważonego rozwoju w mistrzostwach oraz nowych technologii. Chcemy mieć najlepsze samochody, które są laboratoriami i przynoszą nowe technologie.

FIA zapowiedziała już także, że od 2023 auta klasy Rally2 [obecne R5-red.] będą napędzane silnikami hybrydowymi. Matton zdradził, że celem jest wprowadzenie alternatywnych napędów w każdej z klas piramidy FIA. Odpowiedzialny za rajdy ze strony FIA zaznaczył, że federacja ściśle współpracuje z producentami każdej z klas.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News