Hyundaie na czele. Toyota będzie atakować

Hyundaie na czele. Toyota będzie atakować

Ott Tanak Martin Jarveoja Hyundai i20 Coupe WRC Rajd Sardynii

Podaj dalej

Załogi Hyundaia podwójnie otwierają klasyfikację generalną Rajdu Sardynii na koniec pierwszego etapu rywalizacji.

Gus Greensmith zabrał z serwisu pięć twardych opon, a Elfyn Evans i Pierre-Louis Loubet cztery twarde i dwie miękkie. Reszta stawki postawiła na zestaw 3+3.

OS5 Tempio Pausania 1 (12,08 km)

Oes jest identyczny jak przed rokiem. Pierwsze kilometry to wspinaczka na wysokości 680 m n.p.m., a następnie spadanie. W przeciwieństwie do innych oesów jest mało skrzyżowań, a tempo jest dość wolne. Łatwo można popełnić błąd.

Od kolejnego triumfu pętlę rozpoczął Ott Tanak. 4,9 sekundy za Estończykiem sklasyfikowano odkurzającego trasę Sebastiena Ogiera. Kolejne miejsca wywalczyli Thierry Neuville (+5,7), Elfyn Evans (+9,2) oraz Dani Sordo (+10,2).

Po odcinku Tanak miał już 23,6 sekundy zapasu nad rywalami. Na drugie miejsce wskoczył Ogier, który miał 3,5 sekundy zapasu nad Sordo. Czwarty był Neuville (+40,8), a piąty Evans (+50,7).

Mówią po OS5

Ott Tanak:Myślałem, że trochę tu stracę. Czułem, że jadę naprawdę wolno, ale jazda była czysta. Czułem się lepiej niż w zeszłym roku, ale nie jestem zadowolony.

Sebastien Ogier:Jest bardzo trudno. Nawierzchnia jest niesamowicie śliska. Dużo bardziej niż przed rokiem.

Thierry Neuville:To za mało, ale pojawiło się sporo niespodzianek. Nie moge polegać na tym, co widzę, ale staramy się.

Elfyn Evans: Jest bardzo ślisko. Nie spodziewałem się tego. Może miękkie opony byłyby tu lepsze, ale jest jak jest.

Dani Sordo: – Nawierzchnia jest bardzo luźna i to wolny oes. Samochód cały czas się ślizgał. Dbałem o opony, ponieważ jest gorąco i nie wiem, jak wyglądają.

OS6 Erula – Tula 1 (14,97 km)

W tym roku zawodnicy jadą skróconą wersję odcinka. Największe wyzwanie stanowią częste zmiany tempa, ale to te najwolniejsze partie zostały wykreślone. Drogi są wąskie i piaszczyste, a na niektórych partiach pokryte trawą. W środkowej części droga wiedzie między farmą wiatrową, gdzie do pokonania jest sporo skrzyżowań.

Dani Sordo przerwał dominację zespołowego kolegi i na oesie pokonał Otta Tanaka o 1,8 sekundy. Oesowe podium uzupełnił Sebastien Ogier (+7,3), który zostawił za sobą Thierry’ego Neuville’a (+7,9) i Elfyna Evansa (+8,3).

W klasyfikacji generalnej zespołowych kolegów dzieliło 25,3 sekundy. Trzeci Ogier tracił do Hiszpana 3,8 sekundy, Czołową piątkę uzupełniali Thierry Neuville (+46,9) oraz Elfyn Evans (+57,2).

Mówią po OS6

Dani Sordo: – Było w porządku. Cały czas trzeba myśleć o oponach. To szalone, ale gdy jedziesz dobrze i niczym się nie przejmujesz, robisz dobre czasy.

Ott Tanak: – Ten oes jest bardzo śliski. Dziś mamy szansę na zbudowanie pewnej przewagi.

Sebastien Ogier: – To najgorszy z odcinków. Spodziewam się, że dużo stracę, zwłaszcza w końcówce. Nie miałem przyczepności.

Thierry Neuville: – Nie mogłem obrócić auta w wąskiej bramie. Wrzuciłem luz i musiałem ponownie wbić bieg. Straciłem kilka sekund. Czułem, że pojechałem dobry oes bez błędów.

Elfyn Evans: – Nadal nie jest fantastycznie. Nie czuję się pewnie. Wydaje się, że jest nieco lepiej, ale nie jestem tam, gdzie chciałbym być.

OS7 Tempio Pausania 2 (12,08 km)

Dani Sordo ponownie popisał się najlepszym rezultatem. Hiszpan był o 0,3 sekundy szybszy od Otta Tanaka. Za dwójką Hyundaia sklasyfikowano trzech kierowców Toyoty: Elfyna Evansa (+3,5), Sebastiena Ogiera (+6,5) i Takamoto Katsutę (+9,3) Przed Japończyka wdarł się jeszcze Gus Greensmith (+7,5). Thierry Neuville uszkodził prawą tylną oponę i stracił 22,2 sekundy.

W klasyfikacji generalnej Tanak i Sordo dzielił 25 sekund. 35,3 tracił Ogier. Pecha Neuville’a wykorzystał Evans, który wskoczył na czwarte miejsce. Do zespołowego kolegi tracił 25,1 sekundy, a nad Belgiem miał 8,4 sekundy zapasu.

Mówią po OS7

Dani Sordo:Rano na miękkich oponach samochód mocno się ślizgał. Teraz założyłem twarde opony i czułem o wiele pewniej, gdy pojawiła się przyczepność.

Ott Tanak:Było dobrze. Na tym odcinku zaryzykowałem z oponami. Cieszę się, że to zadziałało. Mogliśmy zaoszczędzić miękkie opony.

Elfyn Evans: – Myślę, że po południu wszystko działa lepiej. Dzisiaj nie miałem takiego rytmu, jaki bym chciał, ale powoli go łapię. Musimy pracować i nie poddawać się.

Sebastien Ogier: Dzisiaj zrobiłem, co mogłem. Jutro pozycja na drodze będzie bardzo ważna. Musimy dobrze przejechać ostatni oes.

Gus Greensmith: – Przed odcinkiem wprowadziłem drobną zmianę i wydaje się, że to pomogło. Samochód stał się bardziej stabilny.

Takamoto Katsuta: Nie zgasiłem silnika, więc muszę być zadowolony! Byłem ostrożny. Łatwo można wypaść i w coś uderzyć. Mam nadzieję, że za rok będzie lepiej.

Thierry Neuville: Czułem, jakbym przebił oponę. Starałem się utrzymać rytm, ale było sporo kamieni. Felga cały czas szarpała.

OS8 Erula – Tula 2 (14,97 km)

Zamykający dzień oes najszybciej przejechali Dani Sordo i Thierry Neuville. Trzeci Ott Tanak (+5,6) zapewnił Hyundaiowi oesowy triplet. Czwarty był Sebastien Ogier (+6,5), a piąty Elfyn Evans (+7,2).

Na koniec dnia Tanak ma 19,4 sekundy zapasu nad Sordo. Trzeci jest Ogier (+36,2). W walce o czwarte miejsce Evans (+1:02,0) wyprzedza Neuville’a (+1:03,2) i Katsutę (+1:26,1).

Mówią po OS8

Ott Tanak: – Tak samo było w Portugalii. Musimy być skoncentrowani. Miałem czysty przejazd i lepszą pozycję na drodze niż zawodnicy przede mną.

Dani Sordo: – Było w porządku. Jestem zadowolony. Na pierwszych oesach nie czułem się pewnie, ale teraz jest lepiej. Jest drugie miejsce, więc nie jest źle.

Sebastien Ogier: – Myślę, ze to był dla nas dobry dzień. Możemy być zadowoleni. Oczywiście nie było szans na walkę z Ottem, ale walka z Elfynem o Thierrym była czymś dobrym.

Elfyn Evans: – Nie jest wspaniale. Chcieliśmy więcej. Nadal tu jesteśmy, ale nie tak szybcy, jak chcieliśmy.

Thierry Neuville: – To nie był nasz dzień. Walczyliśmy na pierwszych oesach, ale potem mieliśmy problemy i dwa kapcie. Jechaliśmy środkiem drogi, w nic nie uderzyliśmy. Prawdopodobnie mogliśmy być przed Ogierem. Musimy sporo rzeczy poukładać.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News