Hyundai straszy na testowym Arktycznego Rajdu Finlandii [WIDEO]

Hyundai straszy na testowym Arktycznego Rajdu Finlandii [WIDEO]

Thierry Neuville Martin Wydaeghe Hyundai i20 Coupe WRC Arctic Rally Finland

Podaj dalej

Ott Tanak i Martin Jarveoja, którzy chcą odbić sobie nieudany występ w Rajdzie Monte Carlo, perfekcyjnie rozpoczęli Arktyczny Rajd Finlandii i uzyskali najlepszy czas na odcinku testowym.

Estończycy pod koniec jazd trzeci raz pojawili się na trasie i na blisko sześciokilometrowej próbie uzyskali czas 2:35,4. 0,7 sekundy stracili Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, którzy byli najszybsi również w swoim trzecim przejeździe. Belgowie zaliczyli przygodę na drugim przejeździe i utknęli w śnieżnej bandzie. Oesowe podium uzupełnili najlepsi z obozu Toyoty: Takamoto Katsuta i Daniel Barritt (+4,4).

Niemal wszyscy kierowcy WRC zaliczyli trzy przejazdy. Za czołową trójką znalazł się jeden z dwóch, który cztery razy pojawiał się na próbie: Pierre-Louis Loubet (+4,4). Piąty był najszybszy w swojej drugiej próbie Craig Breen (+4,5), a szósty pierwszy lider próby: Kalle Rovanopera (+5,1). Fin nie poprawił się już w kolejnych przejazdach. Debiutujący w aucie klasy WRC Oliver Solberg (+5,1) był siódmy. Szwed swój rezultat uzyskał w czwartej próbie.

Czołową dziesiątkę uzupełnili Gus Greensmith (+5,8), Sebastien Ogier (+5,9) i Teemu Suninen (+7,3).

W stawce WRC2 najlepszy był Andreas Mikkelsen. Norweg był o 4,5 sekundy lepszy od Eyvinda Brynildsena. Broniący barw PKN ORLEN Martin Prokop znalazł się na siódmym miejscu ze stratą 8,9 sekundy.

W WRC3 czołową trójkę utworzyli Egon Kaur, Teemu Asunmaa (+1,4) i Johan Ktistoffersson (+2,4). Michał Sołowow (+9,7) był szósty, a Adrian Chwietczuk (+18,4) trzynasty.

Na dziś zaplanowano pierwsze dwa odcinki rywalizacji. Załogi dwukrotnie zmierzą się z najdłuższą próbą rajdu: Sarriojarvi o długości 31,05 km. Pierwszy przejazd rozpocznie się o 14:08 czasu polskiego, drugi o 17:38.

Arktyczny Rajd Finlandii – Wyniki odcinka testowego

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News