Już w przyszłym roku w rajdowych mistrzostwach świata mają zadebiutować hybrydowe samochody klasy WRC, ale czy tak się stanie? Dziś producent elektrycznych podzespołów wezwał do zwrotu części.
Czas ucieka nieubłaganie i zespoły rozpoczęły już przygotowania do sezonu 2022. Nawet Hyundai, który jako ostatni ogłosił pozostanie w stawce miał już okazję przetestować pierwsze podzespoły. M-Sport i Toyota testowały już pierwsze modele nowych aut Rally1.
Jednak zespoły zostały poproszone o zaprzestanie testów i zwrócenie dostarczonych części firmy Compact Dynamics, która wygrała przetarg. Żaden z zespołów nie chciał komentować sytuacji, podobnie jak producent podzespołów.
– Z tego, co możemy zrozumieć, wystąpił istotny problem z jedną z baterii. Zespoły otrzymały wiadomości mailowe w piątek po południu. Zawarta w niej była prośba o zaprzestanie testów i jak najszybszy zwrot silników oraz akumulatorów – mówił informator DirtFisha.
W związku z problemami FIA zdecyduje się na odroczenie wprowadzenie hybrydowych napędów. Przypomnijmy, że za dwa lata mają one pojawić się również w autach klasy Rally2/R5.