Ford Fiesta Rally3, który w całości powstał w polskim oddziale M-Sportu ma za sobą rajdowy debiut. Oznaczało to również pierwszy start dla pojazdu w nowoutworzonej klasie.
Pojazdy klasy Rally3 mają uzupełnić lukę pomiędzy dotychczas używanymi autami klasy R2 z napędem na jedną oś (obecnie Rally4) i czteronapędowymi samochodami klasy R5 (obecnie Rally2). W uproszczeniu Rally3 ma być autem czteronapędowym zbudowanym na bazie przednionapędowego. Więcej o tym przeczytacie tutaj.
Na debiut samochodu wybrano drugą rundę mistrzostw Finlandii: SM O.K. Auto-Ralli. O ile samochód nie miał szans na walkę w klasyfikacji generalnej rajdu, o tyle zaciekle walczył z pojazdami byłej grupy N, którą w teorii ma zastąpić. Ken Torn i Timo Taniel rozkręcali się z odcinka na odcinek. Po dwóch czternastych czasach, dwunastym, dziewiątym i dwóch siódmych wywalczyli jedenaste miejsce w klasyfikacji generalnej.
Pozycja w klasyfikacji generalnej niech nie myli. Przed Estończykami znalazło się tylko dziewięć pojazdów klasy R5 i Rally2. Z założenia auta Rally3 nie mają mieć podejścia do tych konstrukcji. W pojedynku starej i nowej „N-ki” Torn i Taniel musieli uznać jedynie wyższość jednego Lancera Evo IX. Przegrali z nim o 17,2 sekundy.