Ott Tanak i Martin Jarveoja nie mogą mówić o szczęściu w tym sezonie. Po odpadnięciu z Rajdu Portugalii, gdy znajdowali się na czele klasyfikacji generalnej, to samo spotkało ich na Sardynii.
Sebastien Ogier i Kalle Rovanpera zabrali z serwisu cztery twarde i dwie miękkie opony. Zawodnicy M-Sportu postawili na dwie twarde i cztery miękkie, a reszta stawki na zestaw 3+3.
OS9 Coiluna – Loelle 1 (15,00 km)
To klasyczna próba rajdu, która przebiega głównie po piaszczystych drogach. Po minięciu jeziora załogi wjeżdżają na szybką zalesioną partię. Część trasy przebiega przed tor motocrossowy.
W tych warunkach najlepiej poradził sobie Ott Tanak, który był o 2,6 sekundy lepszy od Elfyna Evansa. Trzeci czas uzyskał Sebastien Ogier (+6,1), a czołową piątkę uzupełnili Thierry Neuville (+9,5) i Dani Sordo (+15,4).
Po odcinku Tanak miał 34,8 sekundy zapasu nad Sordo. Hiszpan musiał skoncentrować się na atakującym Ogierze, który tracił do niego 7,5 sekundy. W walce o czwarte miejsce Evans (+1:04,6) miał za sobą Neuville’a (+1:12,7).
Mówią po OS9
Ott Tanak: – Warunki były dobre, a przyczepność świetna. Jak na razie idzie w porządku.
Elfyn Evans: – Nie byłem pewny, czy jest idealnie. W porównaniu do wczoraj jestem zadowolony.
Sebastien Ogier: – Myślałem, że jechałem dobrze. Mam inne opony i nie był najlepsze na ten oes. Może później się to opłaci.
Thierry Neuville: – Miałem dobry oes. W niektórych miejscach nie mogłem jednak atakować. Postaramy się dostosować do kolejnej próby. Nie wiem, czy będę mógł zrobić coś więcej.
Dani Sordo: – Silnik zgasł i straciłem sporo czasu. Może pojawiło się trochę wody. Teraz wszystko działa dobrze.
OS10 Lerno – Monti di Alà 1 (22,08 km)
Odcinek z kultową już hopą. Załogi pojawią się w powietrzu już po przejechaniu 500 metrów. Próba jest identyczna jak przed rokiem. To głównie szeroki drogi, które są jednak przeplatane bardziej technicznymi sekcjami.
22-kilometrową próbę najlepiej przejechał Sebastien Ogier. Francuz był o 1,7 sekundy lepszy od Otta Tanaka. Oesowe podium uzupełnił Elfyn Evans (+3,9). Kolejne miejsca wywalczyli Thierry Neuville (+4,9) oraz Dani Sordo (+9,8).
Na półmetku rywalizacji Tanak miał 40,6 sekundy zapasu nad Ogierem, który wyprzedził Sordo (+42,9). Evans (+1:06,8) zostawia za sobą Neuville’a (+1:15,9).
Mówią po OS10
Sebastien Ogier: – Jak na razie jest dobrze. Myślę, że wybór opon nie był taki zły. Wygląda na to, że wszystko działa.
Ott Tanak: – Odpuściłem na tym odcinku i starałem się mieć dobry rytm. Jechałem tak gładko jak to było możliwe.
Elfyn Evans: – Byliśmy zbyt ostrożni na początku i walczyliśmy o wyczucie opony. Potem było znacznie lepiej.
Thierry Neuville: – Nie było dobrze. Nie czuję się pewnie, by atakować. W trudnych warunkach wahałem się. Jadę na amortyzatorach, których użyjemy w Kenii, ale nie wiem, czy to właściwy wybór.
Dani Sordo: – Nie czuję się pewnie. Jestem wolny na każdym zakręcie. Nie mam prędkości.
OS11 Coiluna – Loelle 2 (15,00 km)
Drugi przejazd piętnastokilometrowej próby najszybciej pokonali kierowcy Toyoty. Elfyn Evans znalazł się przed Sebastienem Ogierem (+0,2). Jedną dziesiątą sekundy od mistrza świata był Ott Tanak, a czołowa piątkę uzupełnili Thierry Neuville (+1,4) i Dani Sordo (+4,3).
Po odcinku Tanak miał 40,5 sekundy zapasu nad Ogierem. Sordo tracił 46,9 sekundy. Evans (+1:06,5) miał 10,5 sekundy przewagi nad Neuvillem.
Mówią po OS11
Elfyn Evans: – Idzie nam lepiej. Mam dziwne wyczucie w niektórych miejscach i nie jest idealnie. Jest jednak dobrze.
Sebastien Ogier: – To była dobra pętla. Staramy się zyskać nieco przewagi. Przed nami jeszcze jednak długa droga.
Ott Tanak: – Teraz to inna praca, zwłaszcza że jest szorstko. Jest dość ciężko, więc potrzebuję koncentracji i trzymania kciuków.
Thierry Neuville: – Na tym odcinku mocniej atakowałem. W koleinach samochód jest stabilniejszy i mogę jechać szybciej. Nie wiem, czy to wystarczy, ale mam nadzieję, że będę wywierał presję na Elfynie.
Dani Sordo: – Nie wiem, jakie opony mają inni. Ja na swoich nie mogę nic więcej zrobić.
OS12 Lerno – Monti di Alà 2 (22,08 km)
Drugi przejazd kultowej próby okazał się pechowy dla Otta Tanaka. Estończyk był zmuszony do zaparkowania swojego Hyundaia na odcinku. W ten sposób na czoło wysunął się najszybszy na oesie Sebastien Ogier. Francuz na 22-kilometrowej próbie był szybszy od Thierry’ego Neuville’a (+4,1) oraz Elfyna Evansa (+6,1). Czołową piątkę zamknęli Dani Sordo (+11,1) oraz Kalle Rovanpera (+16,3).
Na koniec pętli Ogier ma 17,5 sekundy zapasu nad Sordo. Trzeci jest Evans (+32,1), a czwarty Neuville (+40,6). Piątkę zamyka Katsuta (+1:55,5).
Martin Prokop utrzymuje czwarte miejsce w stawce WRC2. Kajetan Kajetanowicz, który powrócił do rywalizacji uzyskiwał czterokrotnie drugie czasy. W WRC3 jest dziesiąty.