Jenson Button ustanowił nowy rekord toru Hungaroring GP dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednią. Były mistrz świata F1 i aktualny kierowca NSX Super GT, za sterami Civica Type R podczas najszybszego przejazdu wykręcił czas 2 min. 10,19 sek.
Wąski i techniczny tor Hungaroring ma długość 4,38 km, nawroty o 180 stopni i skomplikowany układ szykan, co czyni go jednym z bardziej wymagających obiektów w Europie. Honda właśnie ta, chciała sprawdzić skuteczność systemu adaptacyjnych amortyzatorów nowego Civica Type R.
Tor Hungaroring ma szczególne znaczenie dla Jensona Buttona, ponieważ w 2006 roku wygrał on tam pierwsze Grand Prix w swojej karierze, prowadząc właśnie bolid Hondy.
Jenson Button: Pierwszą rzeczą, jaką zauważyłem po opuszczeniu pit lane’u, była neutralność samochodu. Należę do tych kierowców, którzy nie mają doświadczeń z pojazdami napędzanymi na przednią oś, więc była to dla mnie zupełna nowość. Type R jest jednak tak dobrze wyważony, że od samego początku prowadzenie było naprawdę przyjemnie i naturalne. Większość nowych, sportowych samochodów nie ma manualnych przekładni, jednak dobrze jest czuć, że wszystko jest w twoich rękach. Masz wtedy większą więź z samochodem.
Honda ustanowiła rekord okrążenia na Hungaroringu podczas podobnego wyzwania w 2016 roku, wykorzystując poprzednią generację Civica Type R. Nowym, piątym z kolei rekordem dla samochodu z napędem na przednią oś na Węgrzech, kończy projekt Type R Challenge 2018.
Pomysł cyklu startów powstał po pobiciu rekordu pętli Nordschleife toru Nuerburgring w kwietniu 2017 roku, z czasem okrążenia wynoszącym 7 min. 43,8 sek. Civic Type R został wtedy uznany za najszybszy przednionapędowy samochód seryjny.
- Kierowca WTCR, Tiago Monteiro, ustanowił rekord okrążenia toru Estoril w Portugalii, z czasem 2 min. 01,84 sek.
- Matt Neal, Legenda Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych, pobił rekord okrążenia toru Silverstone w Wielkiej Brytanii, z czasem 2 min. 31,32 sek.
- Bertrand Baguette, gwiazda japońskiej wyścigowej serii Super GT, przejechał okrążenie na torze Spa-Francorchamps Belgii w rekordowym czasie 2 min. 53,72 sek.
- Kierowca WTCR, Esteban Guerrieri, ustanowił nowy rekord okrążenia na torze GP Magny-Cours we Francji, z czasem 2 min. 1,51 sek.
Nowy Civic Type R – Honda wierzy w powrót na szczyt klasy hot-hatch