Po sukcesach odniesionych w ramach projektu Type R Challenge 2018 na torach Magny-Cours i Spa-Francorchamps, szybki hatchback ustanowił kolejny rekord okrążenia toru GP Silverstone w Wielkiej Brytanii.
Z czasem 2 min. 31,32 sek. poprawił on wcześniejszy rekord dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednie koła, należący do poprzedniej generacji Civica Type R, a ustanowiony w podobnym przedsięwzięciu, w 2016 roku.
Za sterami Civica Type R 10-tej generacji zasiadł trzykrotny mistrz BTCC, Matt Neal i obecny zawodnik zespołu Halfords Yuasa Racing, który startuje w tej serii wyścigowej takim samym modelem.
Silverstone to wyjątkowy tor o długości 5,89 km, charakteryzujący się szybkimi prostymi i szybkimi zakrętami, a także bardziej technicznymi sekcjami, które wymagają dużej precyzji prowadzenia samochodu. Ogromne tempo Civic Type R osiągnął dzięki 2.0-litrowemu silnikowi VTEC TURBO, którego sprawność umożliwiła Nealowi wykorzystanie do maksimum atutów auta zarówno na prostych, jak i podczas szybkiego wychodzenia z zakrętów.
Czas uzyskany na torze Silverstone to czwarty z kolei rekord okrążenia, jaki ustanowiła Honda Civic Type R. W kwietniu 2017 roku została ona najszybszym samochodem produkcyjnym z napędem na przednią oś na pętli Nordschleife toru Nürburgring, z czasem okrążenia 7 min. 43,8 sek. Następnie, startujący w ramach Type R Challenge 2018, kierowca WTCR, Esteban Guerrieri, ustanowił nowy rekord okrążenia dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednie koła na torze GP Magny-Cours we Francji, z czasem 2 minuty 1,51 sekundy. Kolejny rekord pobił Bertrand Baguette, uzyskując 2 minuty 53,72 sekundy w tym samym samochodzie na torze Spa-Francorchamps w Belgii.