Rynek hot hatchy wciąż się rozwija, więc tylko kwestią czasu było, zanim Volkswagen wprowadzi na rynek mocniejszy wariant Golfa GTI. Oto i on – ósmej generacji VW Golf GTI Clubsport. Samochód będzie rozpędzał się do 100 km/h w mniej niż 6 sekund, jego maksymalna prędkość wyniesie 250 km/h, a pod maską znajdzie się jednostka generująca niemal 300 KM.
To będzie najlepszy Golf?
Podobnie jak standardowy GTI, GTI Clubsport ma 2-litrowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Standardowy model ograniczony jest jednak do 242 KM i 370 Nm momentu obrotowego. Oznacza to, że jest znacznie słabszy od rywali, takich jak m. in. Hyundai i30 N.
GTI Clubsport może pochwalić się jednak bardziej przyzwoitymi 296 KM i momentem obrotowym w postaci 400 Nm. Zyski te Volkswagen osiągnął dzięki powiększonemu intercoolerowi, nowej turbosprężarce i dostrojonemu oprogramowaniu ECU.
Z silnikiem sprzężona jest dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa skrzynia biegów, która przenosi całą moc wyłącznie na przednie koła. Volkswagen twierdzi, że hot hatch osiągnie pierwsze 100 km/h w mniej niż 6 sekund, a jego prędkość maksymalna wyniesie 250 km/h. Podwójne sprzęgło ma również krótsze przełożenia niż w zwykłym GTI.
VW Golf GTI Clubsport otrzyma też przedni mechanizm różnicowy z blokadą elektromechaniczną. Zastępuje ona elektroniczny system XDS standardowego GTI. Nowy mechanizm różnicowy można regulować w zależności od trybów jazdy.
Mnóstwo ulepszeń względem standardowego GTI
Inne ulepszenia obejmują zwiększone pochylenie przednich kół, nowe mocowania wahacza z tyłu, nowe mocowania kół. Łożyska amortyzatorów zostały wykonane na zamówienie, mamy też nową konfigurację sprężyn. System Dynamic Chassic Control (DCC) został ulepszony i zawiera aż 15 różnych ustawień między trybami jazdy Comfort i Sport. Znalazł się także specjalny tryb dostosowany do jazdy po Nurburgring Nordschleife.
Uzupełnieniem tego całego zestawu są ulepszone hamulce z zaciskami dwutłokowymi. ABS i systemy kontroli stabilności także zostały dostrojone, aby zwiększyć próg poślizgu i poprawić skuteczność hamowania i stabilność.
Z wizualnego punktu widzenia Golf GTI Clubsport zawiera charakterystyczny przedni zderzak z nowym splitterem. Są też 19-calowe felgi i dwuczęściowy tylny spojler. Hot hatch ma także czarną grafikę na bocznych listwach, natomiast zmiany wnętrza ograniczają się do nowej tapicerki siedzeń.
Szczegóły dotyczące cen i dostępności Golfa GTI Clubsport nie zostały jeszcze ogłoszone.