Ten prosty trik wydłuży przebieg twojego Diesla nawet dwukrotnie. Rób to, a zaoszczędzisz dużo pieniędzy!

Ten prosty trik wydłuży przebieg twojego Diesla nawet dwukrotnie. Rób to, a zaoszczędzisz dużo pieniędzy!

diesel paliwo mniejsze zuzycie

Podaj dalej

Każdy kierowca marzy o tym, aby jego samochód benzynowy czy typu Diesel przejechał jak największą liczbę kilometrów. Większość z nas pamięta o tak podstawowych zadaniach konserwacyjnych jak wymiana oleju, czy sprawdzanie jego poziomu. Kluczowe dla uniknięcia niepotrzebnych kosztów jest także właściwe używanie sprzęgła. Jak z niego korzystać, aby przedłużyć żywotność nawet dwukrotnie?

Diesel i praca sprzęgłem

sprzeglo silnik

Sprzęgło w samochodach benzynowych i typu Diesel zużywa się głównie podczas ruszania z miejsca. Kiedy jest wciśnięte do końca, nie ma zużycia, ale i tak powinniśmy unikać tego jak ognia. Sztuczka polega na utrzymaniu czasu poślizgu, gdy samochód rusza, do minimum. Należy też utrzymać niską prędkość obrotową silnika, aby prędkość poślizgu między sprzęgłem, a silnikiem, była niska. Co to oznacza w praktyce?

Podczas ruszania należy zastosować minimalną ilość gazu gdy zwalniamy sprzęgło. Tak, aby samochód mógł się poruszać, ale nie zgasł. To najtrudniejsza część, ponieważ próbując tej metody kilka razy może przydarzyć się wam zgasić silnik. Czasami ludzie zwiększają obroty silnika o wiele bardziej niż to konieczne, aby za wszelką cenę uniknąć zgaśnięcia benzyny czy silnika typu Diesel. To niszczy wasze sprzęgło! 

Dobrym sposobem na przetestowanie tej umiejętności jest wprawienie samochodu w ruch i włączenie sprzęgła. Zwolnij je bez użycia gazu. Będzie to wymagało ostrożnej pracy lewą nogą, ale pozwoli ci wyczuć moment poślizgu. 

spalone sprzeglo silnik

Używaj go tylko wtedy, gdy to konieczne!

Ważną zasadą jest również ta, o której wspomnieliśmy w pierwszym akapicie. Używaj sprzęgła tylko wtedy, kiedy jest to konieczne! Dużo kierowców stojąc na przykład na czerwonym świetle trzyma nogę na sprzęgle i ma wpięty pierwszy bieg. To duży błąd, który niepotrzebnie wpływa na zużycie sprzęgła. 

Jeśli masz kłopoty z ruszaniem samochodem i dajesz za dużo gazu, niekoniecznie musi to być twoja wina. Jeśli silnik ma problem z właściwościami jezdnymi, może mieć kłopoty przy niskich prędkościach, co ułatwia zgaśnięcie. 

Zakaz Diesla w Polsce nie ma żadnego sensu. Kierowcy i tak będą jeździć starymi samochodami! [WYJAŚNIAMY]

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News