Od grudnia 2020 roku Citroen wprowadzi do swojej gamy nową i bardziej wydajną opcję silnika 2.0 BlueHDi. 140-konny Diesel oferowany będzie w gamie SpaceTourer MPV i coś mówi nam, że mało kto zdecyduje się na w pełni elektrycznego Citroena e-SpaceTourer.
Jeszcze lepszy Diesel
Francuski producent wprowadza do swojej gamy nowy silnik typu Diesel. Klienci będą mieli do wyboru sześciobiegowego manuala lub 8-stopniowy automat (EAT8 Auto). Oznacza to, że i w tym aspekcie gama uległa poprawie.
Nowy silnik typu Diesel oferuje o 20 KM więcej niż poprzedni BlueHDi 120 S&S EAT8. Jednocześnie zapewnia redukcję emisji CO2 o 10g/km, co przekłada się na lepsze osiągi i wydajność. Nowy BlueHDi 140 EAT8 S&S dostępny będzie w wersjach wyposażeniowych „Feel” i „Business”.
Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów BlueHDi 140 S&S zastępuje również odchodzącą na emeryturę BlueHDi 150 S&S. Ten ruch przyniesie Citroenowi redukcję emisji spalin o kolejne 11g/km i mniejsze zużycie paliwa. Opcja z lewarkiem dostępna będzie w wersji wyposażenia „Flair”.
Dla chętnych – elektryk
Ta ostatnia zapowiedź jest następstwem wprowadzenia w pełni elektrycznego Citroena e-SpaceTourer. Elektryka klienci mogą zamawiać od początku października, a pierwsze egzemplarze dotrą do swoich nabywców pod koniec listopada. Oferując mobilność o zerowej emisji z miejscem dla maksymalnie 9 osób, e-SpaceTourer MPV może przejechać do 229 kilometrów na jednym ładowaniu.
Zaktualizowaną gamę Citroena SpaceTourer można zamawiać już od zaraz. Pierwsze dostawy rozpoczną się na początku 2021 roku.