Ford podzieli losy Opla, zapowiada duże cięcia w Europie

Ford podzieli losy Opla, zapowiada duże cięcia w Europie

ford logo

Podaj dalej

Ford of Europe stoi przed poważną restrukturyzacją. Jak donosi brytyjski dziennik Telegraph dojdzie do likwidacji około 24 tys. miejsc pracy a z europejskich salonów zniknie kilka popularnych modeli.

Podobnie jak wcześniej niemiecka marka z Russelsheim, także w europejskim oddziale Forda może dojść do dużych cięć kosztów.. Marce Opel, po przejęciu przez francuską grupę PSA Peugeot Citroen, akurat taka operacja przyniosła wreszcie duże oszczędności, po fatalnych latach zarządzania przez General Motors.

Opel wreszcie na plusie, pierwszy raz od blisko 20 lat!

Według szacunków analityków banku inwestycyjnego Morgan Stanley, zgodnie z którymi Ford Motor chce zmniejszyć zatrudnienie o 12%,  (24 tys. miejsc pracy) głównie w Europie. Drugi co do wielkości amerykański producent samochodów zatrudnia na całym świecie 202 tys. pracowników.

Mondeo raczej nie zniknie

Według brytyjskich mediów koncern może zadecydować o zlikwidowaniu części europejskich salonów sprzedaży i wstrzymać produkcję kilku popularnych na Starym Kontynencie modeli, m.in.: Galaxy, S-Max i Mondeo, żeby postawić na bardziej opłacalną produkcję SUV-ów.

Producent zaprzecza jednak, że z portfolio usunie Mondeo i chce przyspieszyć plany modernizacji znajdującego się w ofercie od 25 lat popularnego modelu.

Problemy w Europie

W okresie od kwietnia do czerwca 2018 r. Ford stracił w Europie 73 mln dolarów w związku ze spadającą sprzedażą samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Koncern mierzy się również z obawami związanymi z Brexitem, który może się wiązać z wprowadzeniem ceł na handel pojazdami i częściami samochodowymi między Wielką Brytanią a resztą Europy. Amerykański producent zatrudnia na Wyspach 12 tys. pracowników w fabrykach, działach badań i rozwoju oraz administracji i sprzedaży.

Telegraph wskazuje, że zaplanowane przez amerykański koncern cięcia na lata 2019-2022 cięcia pozwolą ograniczyć koszta koncernu o 25,5 mld dol.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News