Nowa Skoda Fabia ujawniona. Czesi nie dali rady testować w ciszy [WIDEO]

Nowa Skoda Fabia ujawniona. Czesi nie dali rady testować w ciszy [WIDEO]

samochod uzywany skoda

Podaj dalej

Niezwykle popularna na naszych drogach Skoda Fabia przejdzie kolejną przebudowę i już wkrótce ujrzymy najnowszą ewolucję czeskiego auta. Trwają już testy nowej konstrukcji.

Pierwsza generacja Fabii pojawiła się na drogach w 1999 roku. Sprawnie działający dział motorsportu czeskiej marki sprawił też, że na odcinkach specjalnych kibice mogli oglądać rajdową wersję pojazdu. Wraz z kolejnymi generacjami również fani mogli podziwiać kolejne ewolucje rajdówki, która w ostatnich latach dominuje nad konkurencją.

Skoda Fabia R5, a następnie Skoda Fabia Rally2 Evo niemal w każdy weekend odnosiły sukcesy. Liczba wygranych i mistrzowskich tytułów jest ogromna. Wystarczy wspomnieć, że model R5 wygrał 1217 imprez, a Rally2 Evo 145. Nic nie jest jednak dziełem przypadku i w obliczu pojawiania się coraz nowszych konkurencyjnych konstrukcji, Skoda Motorsport pracuje nad kolejną ewolucją Fabii.

Celem nowa Fabia

Fabryczny zespół Skody w tym roku zrezygnował z wystawiania swoich aut w jakimkolwiek cyklu. Daje to jasny sygnał jak ważne dla czeskiej stajni jest stworzenie nowej Fabii, która będzie w stanie zdeklasować rywali. O pełnym zaangażowaniu świadczy tez fakt, że jako pierwsi za kierownicą zasiedli Jan Kopecky, Pontus Tidemand i Kris Meeke.

Kopecky jest już legendą czeskiej marki. Wystarczy wspomnieć, że jest z nią związany nieprzerwanie od końca 2008 roku. Fabrycznych barw bronił jednak już dużo wcześniej, bo od 2003 roku. W swoim rajdowym CV ma m.in. tytuł mistrza Europy z 2013 roku oraz Azji i Pacyfiku z 2014 roku. W 2018 roku został mistrzem świata WRC2.

Tidemand zasilił szeregi czeskiej marki w 2015 roku. Podobnie jak Kopecky może pochwalić się mistrzostwem świata WRC2 z 2017 roku oraz Azji i Pacyfiku z 2015 roku. W 2013 roku był mistrzem świata juniorów.

Krisa Meeke’a nie trzeba przedstawiać żadnemu fanowi rajdów. Brytyjczyk bronił barw wielu fabrycznych ekip w mistrzostwach świata. Zaliczył 104 rundy WRC. Zwycięskiego szampana smakował pięć razy i trzynaście razy stał na podium.

Do jazdy wykorzystano jeden z czeskich odcinków specjalnych. Auto przyozdobiono w kamuflażowe barwy. Mimo próby ukrycia jazd, kibice zdołali nagrać kilka filmików z testów.



Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News