Regulamin RSMP 2021, czyli wyższe wpisowe i dodatkowa rejestracja

Regulamin RSMP 2021, czyli wyższe wpisowe i dodatkowa rejestracja

117339802_167348291509656_3016976268656854482_o

Podaj dalej

Polski Związek Motorowy opublikował regulamin RSMP 2021. Co nas czeka w tym roku? Czy są niespodzianki podobne do tych z GSMP? Sprawdźcie.

Podział na kategorie

Rajdy zostały podzielone na dwie kategorie. Do pierwszej zaliczono Rajd Polski, Rzeszowski i Koszyc. W drugiej znalazły się Świdnicki-Krause, Nadwiślański, Zemaitija (Żmudzi) oraz Śląska. Rajdy pierwszej kategorii muszą mieć minimum 130 km. Harmonogram wyżej sklasyfikowanych imprez ma być podzielony na dwa etapy o długości co najmniej 65 kilometrów każdy. Rajdy drugiej kategorii mają mieścić się w 100-120 kilometrach oesowych.

fot. rsmp.pl

Zgodnie z nowymi regulacjami w Pucharze Debiutanta będzie można wystartować autami grupy RallyN. Do tej pory można to było robić jedynie samochodami z napędem na jedną oś. W kalendarzu Pucharu Debiutanta pojawił się rajdy Świdnicki-Krause, Nadwiślański, Rzeszowski oraz Śląska. Wprowadzono również klasę HR BMW w której zawodnicy powalczą tylko podczas asfaltowych imprez.

Większe wpisowe, większe kary

Zawodnicy startujący w RSMP z pewnością odczują zmiany w swoich portfelach ponieważ postanowiono podnieść wpisowe. Dla najmocniejszej klasy 2 wynosi ono teraz 27 zł za kilometr oesowy (dwa razy więcej bez reklamy dodatkowej organizatora). W zeszłym roku były to 22 złote. W klasie 3 i Open 4WD trzeba zapłacić 23 zł/km OS (19 zł w zeszłym roku). Klasa 4,5 i Open 2WD musi liczyć się z wydatkiem 19 zł/km OS (16 zł w zeszłym roku). Klasa historyczna oraz Open 2WD- zapłaci 15 zł/km OS (w zeszłym roku było to 13 zł).

Chcąc uniknąć sytuacji, gdy do walki o mistrzowskie tytuły włączają się zawodnicy startujący w pojedynczych rajdach konieczne będzie zarejestrowanie się do cyklu. Kierowcy niezarejestrowani nie będą odbierać punktów pozostałym zawodnikom. Oczywiście wiąże się to także z dodatkową roczną opłatą. 1000 zł dla wszystkich klasyfikacji i 500 zł dla wszystkich klasyfikacji z wyjątkiem klas 2, 3 i Open 4WD.

Zmieniono również kary nakładane za wykroczenia popełnione w trakcie zapoznania z trasą i w czasie rajdu. Od tego roku za przekroczenie prędkości dyrektor zawodów może nałożyć karę 100 zł za każdy jeden kilometr na godzinę ponad limit. W przypadku drugiego wykroczenia kara będzie wynosić 200 zł za każdy kilometr na godzinę ponad limit. Trzecie wykroczenie to kara czasowa, a czwarte dyskwalifikacja.

fot. Tomasz Macherzyński

Więcej punktów, więcej zamieszania

Obok standardowej punktacji oraz punktów za Power Stage, które od teraz będą zaliczane do klasyfikacji każdej klasy postanowiono wprowadzić dodatkowe nagrody. W rajdach pierwszej kategorii za każdy etap zostaną przyznane punkty według klucza 5-4-3-2-1.

Wyrównanie szans i „trwałe szykany”

PZM chce uniknąć także sytuacji, w której części stawki rywalizuje również w mistrzostwach Europy i miałaby tylko dwa przejazdy zapoznawcze. W tym roku liczba przejazdów zapoznawczych danego rajdu w przypadku łączonych cykli ma być taka sama dla wszystkich jak w regulaminie wyższego rzędu.

fot. rsmp.pl

 

Po zamieszaniu z szykanami na Rajdzie Świdnickim-Krause narzucono, by były „zbudowane w sposób trwały”.

Kolejne WRC mogą startować

O ile w ostatnich latach na starty autem klasy WRC w mistrzostwach Polski zdecydował się Jacek Ptaszek, o tyle może kolejne dodane konstrukcje zachęcą kogoś do występów. Zgodnie z nowymi regulacjami w rundach mistrzostw Polski bezie można użyć m.in Citroena Xsary WRC i Peugeota 307 WRC.

Lista priorytetowa

Na liście priorytetowej znalazło się siedmiu kierowców: Łukasz Byśkiniewicz, Grzegorz Grzyb, Kajetan Kajetanowicz, Tomasz Kasperczyk, Łukasz Kotarba, Mikołaj Marczyk i Marcin Słobodzian.

Cały dokument znajdziecie tutaj.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News