Oto najnowsze BMW M5! Jest jeszcze mocniejsze i szybsze niż kiedykolwiek wcześniej. Jego liczby zachwycają

Oto najnowsze BMW M5! Jest jeszcze mocniejsze i szybsze niż kiedykolwiek wcześniej. Jego liczby zachwycają

BMW-M5-Competition-42

Podaj dalej

BMW M5 to jeden z najbardziej imponujących super sedanów, jakie są obecnie w sprzedaży. Dlatego też bardzo cieszy nas informacja, że samochód właśnie przeszedł facelifting. Co zmieniło się w najmocniejszym sedanie od BMW? Wbrew pozorom – bardzo dużo. 

Jeszcze ładniejsze i jeszcze szybsze BMW M5

BMW-M5-Competition-42

Najnowsze BMW M5 po liftingu ma m. in. zmienioną przednią deskę rozdzielczą, nowego grilla, bardziej agresywne reflektory i mocniej zarysowany zderzak. Odświeżony został również tył samochodu. Mamy tu przeprojektowane tylne światła i nowy dyfuzor. Choć zmiany stylistyczne są stosunkowo niewielkie, zmieniają one wygląd super sedana. 

BMW wprowadziło również drobne poprawki we wnętrzu. Obejmują one powiększony 12,3-calowy system multimedialny wraz z Android Auto i nawigacją w chmurze. Jest też zmodyfikowana konsola środkowa i dwa podświetlane przyciski. Jeden z nich aktywuje tryb M, z kolei drugi służy do dostosowywania konfiguracji pojazdu. 

BMW-M5-Competition-42

Zmiany również we wnętrzu

Przedstawione na poniższej galerii wnętrze M5 Competition wygląda szczególnie imponująco. Wszystko za sprawą soczystej, czarnej skóry i zestawu akcentów z włókna węglowego. 

BMW-M5-Competition-42

Podobnie jak model przed liftingiem, BMW M5 2021 napędzane jest 4,4-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem. W standardowej formie zapewnia on obecnie 600 KM i moment obrotowy 750 Nm. 

Dodatkową moc otrzymała wersja M5 Competition, która rozwija obecnie 625 KM. Zarówno modele M5 jak i M5 Competition wyposażone są w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów, przesyłającą moc przez system napędu na wszystkie koła. Nie zniknęła jednak opcja przełączenia się tylko na tylną oś. 

BMW-M5-Competition-42

M5 Competition potrzebuje teraz zaledwie 3,3 sekundy aby osiągnąć 100 km/h, podczas gdy „zwykłe” M5 osiąga ten sam cel w 3,4 sekundy. 

To już kolejny producent, który rezygnuje z silników typu Diesel. Najmocniejsza jednostka odchodzi do lamusa!

BMW-M5-Competition-42

BMW-M5-Competition-42

BMW-M5-Competition-42

BMW-M5-Competition-42

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News