To już kolejny producent, który rezygnuje z silników typu Diesel. Najmocniejsza jednostka odchodzi do lamusa!

To już kolejny producent, który rezygnuje z silników typu Diesel. Najmocniejsza jednostka odchodzi do lamusa!

peugeot-508-diesel-bluehdi-2

Podaj dalej

Producenci samochodów czyszczą swoją ofertę w oczekiwaniu na przejście na normę emisji spalin Euro 6d. W wyniku tych działań żegnamy już kolejny silnik typu Diesel. Po Volvo, Hondzie, czy Fordzie, nadszedł czas także na jednostkę wysokoprężną marki Peugeot. 

peugeot-508-diesel-bluehdi-2

Najmocniejszy Diesel odchodzi do lamusa

Francuski producent porzuci swoje najpotężniejsze silniki typu Diesel ze względu na normy emisji spalin. Od grudnia tego roku model „508” straci dwa największe silniki wysokoprężne – BlueHDI 160 i 180. 

Marka tłumaczy ten wybór chęcią ograniczenia swoich wydatków, unikając konieczności wprowadzania kolejnych poprawek do silnika Diesel 2.0. Dzięki temu skieruje też swoich klientów do wyboru hybrydy. Model 508 występuje w hybrydzie typu plug-in o mocy 225 KM, a już wkrótce do katalogu dołączy mocna sportowa wersja PSE o mocy 360 KM. 

peugeot-508-diesel-bluehdi-2

Jeśli jednak chcielibyście zdecydować się na Diesla, Peugeot zostawia pewną furtkę. W ofercie zatrzymany zostanie najsłabsza jednostka wysokoprężna BlueHDI 130 spięta z automartyczną skrzynią biegów. Podstawowa wersja z manualem zniknie jednak z katalogu. 

Peugeot 508 w podstawie

peugeot-508-diesel-bluehdi-2

Model 508 w podstawie będzie teraz występował z silnikiem PureTech EAT8, który jest droższy od swojego odpowiednika typu Diesel. Te zmiany w gamie ofertowej Peugeota z pewnością uderzą najbardziej w kierowców, którzy korzystają głównie z autostrad. Tam silniki wysokoprężne o dużej mocy są prawie zawsze „mistrzami ekonomii”. 

Tym samym Peugeot dołączył do Hondy, czy Volvo, które niedawno ogłosiły podobne plany. Volvo zamierza całkowicie wycofać się z produkcji silników typu Diesel, natomiast Honda zaczyna od wycofania tych jednostek z modelu HR-V. 

peugeot-508-diesel-bluehdi-5

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News