Kiedy myślisz o samochodzie hybrydowym, nigdy nie spodziewasz się, że połowa tego zestawu może być silnikiem Diesla, prawda? Ale… dlaczego by nie? Diesel jest bardziej wydajny i generuje większy moment obrotowy. Okazuje się, że BMW postanowiło wykorzystać tę myśl i zaprezentowało nowe, 6-cylindrowe silniki wysokoprężne dla Serii 7 z technologią mild-hybrid.
Diesel i hybryda – połączenie idealne?
Bardziej wydajny silnik Diesla z generującym ogromny moment obrotowy silnikiem elektrycznym? Fakt, że nie widzimy zbyt wielu tego typu rozwiązań oznacza, że nie są one najłatwiejsze do osiągnięcia. Nie powstrzymało to jednak Kii przed zrobieniem tego w swoim flagowym SUV-ie – Sportage, ani amerykańskiej armii przed wykorzystaniem technologii hybrydowych wspólnie z silnikami Diesla. Skoro jest to wystarczająco dobre dla nich, musi też być dla wszystkich innych.
Nowe BMW Serii 7 będzie oferować „jeszcze lepsze osiągi, wyższy moment obrotowy i większą wydajność”. Tak czytamy w oficjalnej informacji prasowej bawarskiego producenta. Nowe silniki będą zgodne z normami Euro6d, a w połączeniu z 48-woltowym układem hybrydowym wszystko zaczyna wyglądać bardzo ciekawie.
Mocniejsze i szybsze
Silnik w 730d zyska wzrost o 20 KM, co oznacza, że łącznie będzie produkować 281 KM i dysponować momentem obrotowym w postaci 650 Nm. Sześciocylindrowy silnik w modelach 740d uzyska taki sam wzrost mocy, której łącznie do dyspozycji kierowcy będzie 335 KM i 700 Nm momentu. Według BMW, wzrost mocy został osiągnięty przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.
Dodatkowe konie mechaniczne i moment obrotowy mają znaczący wpływ na przyspieszenie Serii 7. Wszystkie modele w wersji hybrydowej ukończyły sprint od 0 do 100 km/h w czasie o 0,2 sekundy szybciej niż wcześniej.
Modele 730d o regularnej długości potrzebują do osiągnięcia tego celu 5,9 i 5,6 sekundy, odpowiednio dla wersji napędzanej na tył i na wszystkie cztery koła. Model napędzany na dwie osie z silnikiem 740d rozpędzi się do setki w zaledwie 5 sekund.
Nowe elementy wykończenia
BMW zaproponuje również nowe kolory lakierów dla najnowszych Serii 7. Do wyboru klientów zostaną oddane metaliczny błękit, czy metaliczny Individual Frozen Bluestone. We wnętrzu możemy spodziewać się kombinacji skóry Merino w barwach Smokey White/Night Blue/Black.
Czy to wystarczy, aby BMW pokonało najnowszą S klasę? Aby uzyskać odpowiedź na to pytanie będziemy musieli trochę poczekać. Na ten moment BMW nie podaje dokładnej daty premiery nowej Serii 7. Przynajmniej możemy cieszyć się z kontynuacji rozwoju i prac nad silnikami Diesla.
Sensacja! Silniki Diesla będą zeroemisyjne dzięki nowatorskiej technologii. Inwestuje w nią BMW